نکاتی در باب استجابت دعا در شب‌های قدر
کد خبر: 3898488
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶

نکاتی در باب استجابت دعا در شب‌های قدر

آیت‌الله فاطمی‌نیا در سخنانی پیرامون استجابت دعا در شب‌های قدر می‌فرمایند: به خدا عرض كنيد خدايا من با تو عهد می‌بندم كه از اين مجلس كه بيرون رفتم در اولين فرصت ممكن جبران گذشته كنم و توام به لطف و كرم بی‌انتهايت لطفی كن تا گناهان مانع اجابت دعای من نشود. يقين بدانيد اين كار موثر است، خدا از دلها آگاه است.

نکاتی پیرامون استجابت دعا در شب‌های قدربه گزارش ایکنا، آیت‌الله فاطمی‌نیا در نکاتی پیرامون استجابت دعا در شب‌های قدر می‌فرمایند: شب قدر، ابتدا بايد از گناهانمان استغفار كنيم و تصميم بر جبران بگيريم.

بعضی از گناهان مانع اجابت دعا می‌شود. اما نكته اين است كه به هرحال خيلی از گناهان را انجام داده‌ایم و درحال حاضر نمي‌توانيم جبران كنيم!

مثل اینکه الان برويم در فلان شهرستان و دلی را كه شكسته بوديم، بدست آوريم، يا بخواهيم دوسه سال نماز قضاء را به جا آوريم، یا بخواهیم حق الناس‌هایی که به گردن داریم جبران کنیم. اینها را که فی المجلس نمیتوانیم انجام دهیم.

پس چه بايد كرد؟! در اين شرايط ميگويم به خدا عرض كنيد:
خدايا من با تو عهد می‌بندم كه از اين مجلس كه بيرون رفتم در اولين فرصت ممكن اين قدم‌ها را بردارم و جبران گذشته كنم و تو هم به لطف و كرم بی انتهايت لطفی كن تا اين گناهان مانع اجابت دعای من نشود.

يقين بدانيد اين كار موثر است، خدا از دلها آگاه است، خدا كريمتر از آن است كه بخواهد اينجا با من تسويه حساب كند! وقتی ميبيند بنده‌اش واقعا پشيمان است و الان دستش به جایی نمی‌رسد، حتما مهلت جبران می‌دهد. اصلا اگر همچون حالی داشته باشد و با تمام وجود از گذشته اش ناراحت باشد، قطعا خداوند كريم او را می‌بخشد.

انتهای پیام
captcha