توزیع ۳۲۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3897685
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

توزیع ۳۲۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سیستان‌وبلوچستان

همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع)، آیین توزیع ۳۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشاری که معیشت آنان تحت‌الشعاع شرایط کرونایی قرار گرفته، به‌صورت نمادین در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، آیین توزیع 322 هزار و 500 بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشاری که معیشت آنان تحت‌الشعاع شرایط کرونایی قرار گرفته، شب گذشته، 20 اردیبهشت‌ماه به‌صورت نمادین در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

امان‌الله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان استان در این مراسم بیان کرد: با فرمان رهبر معظم انقلاب که بر مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان تأکید کردند، سپاه پاسداران که همواره مطیع رهبری است، وارد عمل شد و رزمایش «کمک مؤمنانه» را پیش از ماه مبارک، در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در استان سیستان‌وبلوچستان نیز بخش‌های مختلف شامل سپاه سلمان، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و بسیج مستضعفین نیز وارد میدان شده و تدارک برگزاری این رزمایش را با حمایت مردم و نهادهای انقلابی در استان دید.

فرمانده سپاه سلمان استان با بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به منظور برگزاری هرچه بهتر رزمایش «کمک مؤمنانه» در مرکز استان راه‌اندازی شد، ادامه داد: اولین اقدام، ایجاد تعهد بود، بطوری که همه رده‌ها و نهادها در سراسر استان با تشکیل 30 جلسه پی در پی، با یکدیگر هماهنگ شده و در خصوص فراهم کردن بسته‌های معیشتی متعهد شدند.

وی بیان کرد: این سبدها توسط سپاه سلمان، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، ستاد فرمان حضرت امام، بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و خیران در استان تأمین شد.

گشتاسبی اظهار کرد: اقدام بعدی، شناسایی خانواده‌های نیازمند بود، یعنی افرادی که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند و وضعیت معیشت آنان تحت تأثیر شرایط کرونایی قرار گرفته، از جمله افراد شاغلی که کسب‌وکار آنان در این مدت تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه مرحله اول رزمایش پیش از ماه مبارک آغاز شد و از نیمه ماه رمضان نیز وارد مرحله دوم رزمایش شدیم، افزود: در مرحله اول این رزمایش نزدیک به دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شد.

فرمانده سپاه سلمان استان گفت: سپاه و بسیج، پاسدار انقلاب و یار و یاور مردم است؛ ما هیچ محدودیتی نمی‌شناسیم و هرجا که بدانیم خدمت ما مؤثر واقع خواهد شد، حتماً حضور پیدا می‌کنیم تا امنیت مردم تأمین شده و آلام آنان تسکین یابد.

انتهای پیام
captcha