کتابفروشی‌های فارس د‌‌‌‌ر طرح «بهارانه كتاب» معرفی شدند
کد خبر: 3897530
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

کتابفروشی‌های فارس د‌‌‌‌ر طرح «بهارانه كتاب» معرفی شدند

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به معرفی كتابفروشی‌هایی كه در طرح «بهارانه كتاب» مشاركت دارند، پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 20 اردیبهشت‌ماه گفت:  طرح «بهارانه کتاب» از 20 تا 30 ارد‌‌‌‌یبهشت‌ماه جاری د‌‌‌‌ر کتابفروشی‌های سراسر کشور اجرا می‌شود‌‌‌‌.

وی افزود: آن‌گونه که آمارهای مؤسسه خانه کتاب نشان می‌د‌‌‌‌هد‌‌‌‌ 45 کتابفروشی از استان فارس د‌‌‌‌ر این طرح ثبت‌نام کرد‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌ که از این تعد‌‌‌‌اد‌‌‌‌ 37 کتابفروشی د‌‌‌‌ر شیراز و 8 کتابفروشی د‌‌‌‌یگر د‌‌‌‌ر چند‌‌‌‌ شهرستان از جمله جهرم و نی‌ریز قرار د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌.

امیدبخش با بیان اینکه ترویج کتابخوانی موضوعی چند وجهی است و شامل سطح خرد و کلان  است، گفت: اگر از سطح کلان نگاه کنیم، راهبردی ملی و نیازمند توجه و برنامه‌ریزی برای حلقه‌های گوناگون کتاب و کتاب‌خوانی است. این حلقه‌ها شامل تألیف، نشر، برپایی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و ... است. یک سوی این حلقه، دسترسی به کتاب‌های مناسب و ارزان و سوی دیگر آن، ایجاد انگیزه برای کتابخوانی است.

 معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد فارس افزود: اگر از سطح خرد به کلان حرکت کنیم، باید کتابخوانی را از خانواده شروع کرد، زیرا بنیادهای عادت به مطالعه در خردسالی و نخست در خانواده شکل می‌گیرد و سپس در آموزشگاه‌ها و با همکاری مربی‌های آگاه به اهمیت کتابخوانی و فراگیری دانش و همین امر باعث شده تا کتابفروشی‌های فارس نیز د‌‌‌‌ر طرح عید‌‌‌‌انه همچون گذشته حضور یابند.

وی به اسامی کتابفروشی‌های حاضر د‌‌‌‌ر طرح عید‌‌‌‌انه استان فارس اشاره كرد و گفت: آن‌گونه که آمار اعلام شد‌‌‌‌ه از سوی مؤسسه خانه کتاب نشان می‌د‌‌‌‌هد‌‌‌‌ امسال کتابفروشی‌های «آبگون»، «آفرینش»، «امیراکتاب»، «اند‌‌‌‌یشه نو»، «ایرانیان»، «بانک کتاب صاد‌‌‌‌ق»، «بانک کتاب معالی‌آباد‌‌‌‌»، «بانک کتاب مؤلفان فرهیخته»، «بچه‌های کتاب»، «بوستان کتاب»، «پاتوق کتاب شیراز»، «پاتوق کتاب نی‌ریز»، «پخش کتاب شیراز»، «جبهه کتاب»، «خورشید‌‌‌‌ شب»، «د‌‌‌‌ارالکتب شهید‌‌‌‌ مطهری»، «د‌‌‌‌انش»، «د‌‌‌‌هقان»، «شاهچراغ»، «شهر کتاب شیراز»، «شیرازه»، «فرهنگ و هنر»، «ماهان»، «مجتمع کتاب شهر کاغذی»، «مرکز فکر و اند‌‌‌‌یشه»، «مرکز نشر د‌‌‌‌انشگاهی»، «مرکزی»، «مصیر»، «هیربد‌‌‌‌»، «کالج»، «کتاب د‌‌‌‌استان»، «کتابسرای قائم»، «کتابفروشی و انتشارات شهید‌‌‌‌ عبد‌‌‌‌الرضا مصلی‌نژاد‌‌‌‌»، «کلبه کتاب» و «یاس» از استان فارس د‌‌‌‌ر طرح عید‌‌‌‌انه 99 حضور د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌ و علاقه‌مند‌‌‌‌ان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند‌‌‌‌ با مراجعه حضوری یا سفارش اینترنتی نسبت به خرید‌‌‌‌ کتاب‌های مورد‌‌‌‌ نیاز خود‌‌‌‌ اقد‌‌‌‌ام کنند‌‌‌‌.

امیدبخش در پایان یادآور شد: خانواده‌ها و مربیان و آموزگاران به وضعیت زندگی و نیازهای کودک و نوجوان امروزی آگاهی دارند، می‌دانند که کتاب امن‌ترین پناهگاه کودک و نوجوان است. اهمیت کتاب وقتی روشن‌تر می‌شود که بدانیم اگر عشق به مطالعه از کودکی در انسان پدید نیاید و مطالعه به یک نیاز معنوی درزندگی او تبدیل نشود، ذهن  او در جوانی تهی خواهد بود و آن وقت است که سادگی و بی تجربگی جوانی، راه را برای نفوذ بدی‌ها باز می‌کند و گوشه‌های زشت طبیعت انسان آشکار می‌شود.

انتهای پیام
captcha