پیشرفت كشور در گرو مجاهدت معلمان است
کد خبر: 3896712
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

پیشرفت كشور در گرو مجاهدت معلمان است

فرمانده نیروی انتظامی شیراز با تأكید بر اینكه باید معلمان را همیشه تکریم و تعظیم و نسبت به آنان اظهار ارادت کرد، گفت: آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور در گرو زحمات قشر معلم در جامعه است.

به گزارش ایكنا از فارس، فرج شجاعی، فرمانده نیروی انتظامی شیراز، امروز، 16 اردیبهشت‌ ماه در دیدار با رؤسای آموزش و پرورش نواحی 2، 3 و 4 این كلان‌شهر كه به‌مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد، گفت: در روایت آمده که حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «هرکس یک کلمه به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است» و این فرمایش حضرت نشان می‌دهد که همه ما به نوعی وامدار و بدهکار معلمان و این مجموعه پرتلاش و تأثیرگذار هستیم.

وی افزود: معتقدم هر روز، روز معلم است و باید این قشر را همیشه تکریم و تعظیم و نسبت به آنان اظهار ارادت کرد؛ چرا که به هر حال آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور در گرو زحمات قشر معلم در جامعه است.

فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: برخی از ادارات ممکن است تجهیزات‌محور یا تکنولوژی‌محور باشند اما اداره آموزش و پرورش، انسان‌محور است و البته کار با انسان‌ها هم سختی‌های خودش را دارد، اما لذت‌بخش است.

در ادامه محمد كماندار، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 شهرستان شیراز، رفتار پلیس را بهترین درس برای مردم جامعه توصیف کرد و با بیان اینکه معلمی فقط این نیست که فردی پای تخته و سر کلاس و درس برود، گفت: علی‌رغم اینکه جایگاه معلم و معلمی رفیع است ولی پلیس است که با رفتار خود به مردم جامعه درس می‌دهد.

وی به تعطیلی مدارس در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: به لطف خدا و پشتکاری که همکاران من داشتند کار آموزش را پیش بردیم و تقریباً می‌توانیم بگوئیم که بسیاری از دروس مقاطع تحصیلی به پایان رسیده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز بیان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا که منجر به تعطیلی مدارس شد، معلمان به‌صورت جهادی عمل کردند و با حضور فعال در فضای مجازی، آنچه در توان داشتند برای آموزش دانش‌آموزان به کار گرفتند.

یادآور می‌شود، در پایان این دیدار به رسم یادبود با اهدای لوح تقدیر از روسای آموزش و پرورش نواحی 2،3 و 4 توسط فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha