نگاهی به برنامه‌های رمضان مؤسسه «نورالکوثر» دوراهک
کد خبر: 3894382
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

نگاهی به برنامه‌های رمضان مؤسسه «نورالکوثر» دوراهک

طرح سیری در نهج‌البلاغه از مهمترین برنامه‌های ماه رمضان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «نورالکوثر» شهر دوراهک است.

به گزارش ایکنا؛ با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شرایط بحران کرونا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالکوثر دوراهک از شهرستان دیر استان بوشهر، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را برای این ایام در نظر گرفته است که به برخی از آن اشاره می‌شود.

از ابتدای ماه رمضان، ختم قرآن به صورت دسته‌جمعی در منازل و از طریق کانال واتس‌آپ حسینیه صاحب الزمان(عج) آغاز شده که در ادامه از این آیات، پرسش‌هایی برای شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

این مؤسسه برای قرآن‌آموزان کودک و نوجوان نیز که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، ویژه‌برنامه کرسی تلاوت را در نظر گرفته است که در این راستا کودکان و نوجوانان قرائت خود را ضبط و به ادمین کانال ارسال می‌کنند.

زینب دوراهکی، مدیر مؤسسه قرآنی نورالکوثر گفت: تهیه و ساخت کلیپ و تیزرهای قرآنی از طریق عکس و فیلم‌ها با موضوع مقابله با کرونا و ترویج نمازهای جماعات در خانه، برگزاری مسابقه نقاشی از سفره‌های افطاری مهدوی ویژه سنین 7تا 15 سال، اجرای مسابقه طراحی پوسترهای جذاب ویژه قرآن و ماه مبارک رمضان، ویژه‌برنامه‌ شب‌های قدر، ختم صلوات در شب‌های جمعه ماه رمضان به نیابت از حضرت مهدی(عج) از جمله برنامه‌های این مؤسسه است.

مؤسسه «نورالکوثر» دوراهک در ماه رمضان با همکاری پایگاه مقاومت سمیه شهر دوراهک، به اجرای طرح سیری در نهج‌البلاغه و برگزاری مسابقه پرداخت.

بیان احکام ویژه ماه مبارک رمضان و تعیین ساعت مشخص برای پرسش و پاسخ، از سوی طلاب و افراد متبحر در این زمینه، مسابقه طراحی پوستر، مسابقه حفظ جزء 30 ویژه کودکان از سن 4 تا 12 سال به تفکیک سوره‌ها در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در سفره‌های جشن خانوادگی از دیگر برنامه‌های این مؤسسه است.

مؤسسه قرآنی نورالکوثر از سال 1391 با دریافت مجوز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

این مرکز قرآنی در استان بوشهر، شهرستان دیر، دوراهک، کوچه شهید عبدالهی، مسجد فاطمه زهرا(س) واقع شده است.

انتهای پیام
captcha