کمبودی در تأمین کالاهای اساسی در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد
کد خبر: 3893970
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

کمبودی در تأمین کالاهای اساسی در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه هیچ کمبودی از نظر اقلام اساسی در بازار برای تامین نیازهای مردمی وجود ندارد، گفت: در شرایطی که برخی از کشورهای پیشرفته با کمبود کالاهای اساسی مواجه شده‌اند، با مدیریت دولت و پشتیبانی مردم، اقلام مورد نیاز اقشار آسیب‌پذیر در قالب طرح مواسات توزیع می‌شود.

کمبودی در تامین کالاهای اساسی در آذربایجان‌شرقی وجود نداردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز، ششم اردیبهشت‌ماه در نشست استانی ستاد مبارزه با کرونا، با اشاره به لزوم اجرای رزمایش مواسات، کمک‌های مردم و مؤسسات خیریه به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در این استان را ستود و گفت: در این طرح روحیه ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی به‌طور ویژه‌ای نمایان است و مشارکت‌کنندگان در آن شایسته قدردانی هستند.

وی افزود: مردم آذربایجان‌شرقی به دلیل روحیه همدلی و یاری‌رسانی به هم‌نوعان از همت بسیار والایی در این زمینه برخوردارند، به‌گونه‌ای که همزمان با گسترش ویروس کرونا نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی این استان اقدامات فوری و مهمی را برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده به انجام رساندند.

پورمحمدی اظهار کرد: در همین راستا اقداماتی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب پویش‌هایی همچون ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و پویش رحمت صورلت می‌گیرد که مورد تأیید ستاد مقابله با کرونای استان بوده و سایر مؤسسات خیریه نیز که قصد جمع‌آوری کمک‌های مردم را دارند باید با کمیته اقتصادی این ستاد هماهنگ شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه هیچ کمبودی از نظر اقلام اساسی در بازار استان برای تأمین نیازهای مردمی وجود ندارد، ادامه داد: در شرایطی که برخی از کشورهای پیشرفته با کمبود کالاهای اساسی مواجه شده‌اند، این موضوع در کشور ما به خوبی مدیریت شده و با مدیریت دولت و پشتیبانی مردم، اقلام مورد نیاز اقشار آسیب‌پذیر در قالب طرح مواسات توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از نظر تولید و تأمین مواد ضدعفونی‌ کننده و اقلام بهداشتی هیچ مشکلی ندارد، از توزیع این اقلام در قالب پویش‌های مردمی به خانوارهای نیازمند خبر داد و افزود: وضعیت استان در این حوزه به‌گونه‌ای است که تولیدکنندگان ما می‌توانند با نظارت کمیته اقتصادی، تولیدات مازاد خود را در استان‌های دیگر نیز عرضه کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی مشارکت خیران، نیکوکاران و مجموعه‌های بسیج و ادارات حمایتی از اجرای طرح مواسات و کمک‌های مومنانه در استان را بسیار بالا و مؤثر دانست و از مشارکت میدانی آن‌ها در این طرح قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha