آغاز رزمایش «كمك مؤمنانه» بسیجیان در منطقه شرق شیراز
کد خبر: 3893392
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

آغاز رزمایش «كمك مؤمنانه» بسیجیان در منطقه شرق شیراز

جهت لبیک به منویات مقام معظم رهبری و اهمیت کمک به نیازمندان در شرایط شیوع کرونا، رزمایش «کمک مؤمنانه» توسط بسیجیان حوزه ۲ امام حسن مجتبی(ع) سپاه احمدبن موسی(ع) در منطقه شرق شیراز آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدمحسن هاشمی، فرمانده حوزه 2 مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز عصر دیروز، 2 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه خصوصاً گروه‌های آسیب دیده از موضوع انتشار ویروس کرونا، این حوزه بسیج اقدام به برگزاری رزمایش بزرگ «کمک مؤمنانه» در سه مرحله در منطقه شرق شیراز كرده است.

وی با بیان اینکه این رزمایش به‌مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، مرحله نخست آن را جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیریه‌ها، شناسایی اقشار هدف جهت کمک و اهدای خون برشمرد که از روز ۲۸ فروردین تا سوم اردیبهشت انجام شد و شاهد سیل کمک‌های مردمی، اهدای خون و شناسایی اقشار هدف با حضور بسیجیان و گروه‌های جهادی بودیم.

هاشمی، ضدعفونی کردن مجتمع‌های مسکونی، معابر پر تردد، پمپ بنزین و پمپ گازهای شرق شیراز را از جمله اقدامات روزانه در طول رزمایش دانست و گفت: مرحله دوم با تأکید بیشتری انجام می‌شود تا در کنار افتتاح و افزایش ظرفیت سه کارگاه بزرگ تولید ماسک کاملا بهداشتی بتوانیم از گسترش ویروس کرونا جلوگیری كنیم.

فرمانده حوزه بسیج امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین مناطق هدف در شرق شیراز، گفت: این مرحله سوم رزمایش كمك مؤمنانه است و مقرر شده تا با کمک معاونت بسیج سازندگی ناحیه احمدبن موسی(ع) مرهمی بر دردهای کسانی باشد که در این اوضاع اقتصادی دچار مشکل شده‌اند.

وی در پایان به برنامه‌های آتی بسیج سازندگی رده تحت فرماندهی خویش اشاره كرد و گفت: شاخص‌ترین این برنامه‌ها ایجاد دفتر دائمی مشاوره اقتصاد مقاومتی جهت مشاوره و راهنمایی مشاغل خرد و نوپا است كه به یاری خدا در زمینه‌های تبلیغات، بازار فروش، طرح‌های توجیهی و سرمایه‌گذاری‌ها مشاوره‌های تخصصی و رایگان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha