اجرای رزمایش «کمک‌های مؤمنانه» در فارس / جمع‌آوری بانك اطلاعاتی اقشار نیازمند
کد خبر: 3892112
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳

اجرای رزمایش «کمک‌های مؤمنانه» در فارس / جمع‌آوری بانك اطلاعاتی اقشار نیازمند

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از اجرای رزمایش «كمك‌های مؤمنانه» به‌منظور كاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع كرونا در این استان خبر داد و گفت: این رزمایش با سه هدف شناسایی افرادی که از این ویروس آسیب دیده‌اند، جمع‌آوری بانک اطلاعاتی اقشار نیازمند و سازماندهی کمک‌های مردمی اجرا می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدمجتبی سرورزاده، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس عصر پنج‌شنبه، 28 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با یادآوری اینكه محرومیت‌زدایی یکی از وظایف اصلی بسیج سازندگی است، گفت: این امر مهم توسط گروه‌های جهادی که بازوان توانمند بسیج سازندگی هستند در قالب حرکت‌های مؤمنانه و بدون هیچ چشم‌داشتی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمایش «کمک‌های مؤمنانه» برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا در سطح استان فارس آغاز شده است، گفت: سازمان بسیج سازندگی در جریان برگزاری این رزمایش که یک حرکت بزرگ خیرخواهانه نیز هست سه هدف مهمِ شناسایی افرادی که از این ویروس آسیب دیده‌اند، جمع‌آوری بانک اطلاعاتی اقشار نیازمند و سازماندهی کمک‌های مردمی را دنبال می‌کند.

سرورزاده با تصریح اینکه تعدادی از کسبه، فعالان اقتصادی و اقشار محروم از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، گفت: یکی از آثار مهم و مؤثر برگزاری این رزمایش کمک به مردم برای جبران خسارات اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، جمع‌آوری و جهت‌دهی کمک‌های مردمی، توزیع کمک‌ها میان افراد از پیش شناسایی شده و افزایش تاب‌آوری جامعه برای پذیرش آثار و تبعات اقتصادی پساکرونا است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بیان كرد: این رزمایش با محوریت سپاه فجر استان فارس و در قالب شش کمیته فعالیت کمیته جذب و کمک‌های مردمی، کمیته فرهنگی و عملیات روانی، کمیته رصد و پایش، کمیته آماد و پشتیبانی، کمیته اقشاری بسیج و و کمیته تحصیل منابع طراحی و در حال اجراست.

جانشین سپاه فجر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: هر شخصی از هر شهرستانی می‌تواند کمک‌های نقدی خود را برای شرکت در این حرکت مومنانه به شماره حساب 381035115032321 بانک انصار به نام سپاه فجر فارس واریز کند البته این کمک‌ها در همان منطقه جغرافیایی هزینه خواهند شد.

سرورزاده همچنین ادامه داد: گروه‌های جهادی در این ایام که اغلب فعالیت‌ها تعطیل بوده‌اند در حوزه تولید ماسک، گان پزشکی و محلول‌های بهداشتی به‌طور شبانه‌روزی فعال بوده و این محصولات تولیدی نیز با نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تولید و توزیع شده‌اند.

انتهای پیام
captcha