آغاز رزمایش «کمک مؤمنانه» سپاه در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3892024
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

آغاز رزمایش «کمک مؤمنانه» سپاه در سیستان‌وبلوچستان

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حمایت از گروه‌هایی که معیشت آنان در اثر بحران کرونا به خطر افتاده، رزمایش «کمک مؤمنانه» با رمز «یا صاحب الزمان(عج)» از امروز در سطح استان آغاز می‌شود.

محمد ناظری، جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا گفت: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حمایت از گروه‌هایی که معیشت آنان در اثر بحران کرونا به خطر افتاده، رزمایش «کمک مؤمنانه» با رمز «یا صاحب الزمان(عج)» از امروز در سطح استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این رزمایش، شناسایی و کمک به خانواده‌های نیازمند و صاحبان مشاغلی است که در بحران به‌وجود آمده در اثر شیوع بیماری کرونا، کسب و کار آنان تعطیل و معیشت خانواده دچار مشکل شده است.

جانشین فرمانده سپاه سلمان استان بیان کرد: در این رزمایش، تلاش ما به صحنه درآوردن کمک‌های مردمی برای خانواده‌های نیازمند، با استفاده از ظرفیت رده‌های مقاومت بسیج است؛ امیدواریم بتوانیم با جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج و توزیع کمک‌ها میان اقشار کم درآمد و بیکار، باری از دوش مردم نیازمند برداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قرارگاهی در سپاه برای پیگیری این رزمایش با نام «قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)» تشکیل شده است، افزود: فرماندهان سپاه در استان‌ها نیز پیگیر اجرای این رزمایش هستند؛ همچنین دبیرخانه‌ای دارد که بسیج سازندگی استان است و ۶ کمیته زیرمجموعه نیز برای آن تعریف شده که شامل کمیته تحصیل منابع، کمیته فرهنگی، کمیته رصد و پایش، کمیته آماد و پشتیبانی، کمیته سازمان‌های اقشار بسیج و کمیته بازرسی و نظارت می‌شود.

ناظری اظهار کرد: کار شناسایی خانواده‌های نیازمند در سطح استان از هفته گذشته آغاز شده و تا آغاز ماه مبارک رمضان فرصت داریم تا لیست افراد نیازمند تکمیل شده و در بانک اطلاعاتی وارد شود تا آماده دریافت کمک‌ها باشند.

وی بیان کرد: پس از شناسایی نیازمندان و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی، این کمک‌ها با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در مساجد، میان خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد که کار توزیع در ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول افزود: اوج توزیع کمک‌ها در سالروز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و هفته احسان و نیکوکاری خواهد بود که تا پایان ماه رمضان استمرار پیدا خواهد کرد؛ همچنین در آخرین روز از این ماه نیز آسیب‌شناسی صورت می‌گیرد و مجدداً اگر نیاز باشد این رزمایش به همین صورت ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
captcha