سمن‌ها بازوان توانمند رزمایش کمک مؤمنانه
کد خبر: 3891467
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

سمن‌ها بازوان توانمند رزمایش کمک مؤمنانه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بااشاره به نقش مهم سمن‌ها در اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، سمن‌ها را بازوهای محکم و توانمند این طرح برشمرد که می‌توانند سرعت اجرا را افزایش دهند.

سمن‌ها بازوان توانمند رزمایش کمک مؤمنانه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عصر امروز، 25 فروردین در جلسه هماهنگی اجرای طرح همدلی و مواسات مؤمنانه در راستای اهدای 100 هزار بسته معیشتی برای مردم استان، گفت: با فرمانداران شهرستان‌ها هماهنگی لازم برای اجرای طرح مذکور انجام شده است.

وی لزوم نقش آفرینی سمن‌ها در اجرای طرح کمک مؤمنانه را مورد تأکید قرار داد و افزود: سمن‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلف ایفای نقش کنند و در زمینه گسترش این فرهنگ، تأمین منابع مالی و غیر مالی و همینطور در شناسایی افراد نیازمند و توزیع اقلام مورد نیاز بسیار کمک کنند. سمن‌ها بازوهای محکم عوامل اجرایی این طرح هستند و می‌توانند سرعت اجرای طرح را افزایش دهند.

اکرمی شناسایی افراد آسیب‌دیده و کم بضاعت توسط فرمانداران شهرستان‌ها با همکاری بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و... را یکی از این حوزه‌های ورود برای اجرای طرح مواسات مؤمنانه دانست و اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، سهمیه شهرستانی هر منطقه به طور دقیق مشخص شده است تا کسانی که مایل به همکاری در این طرح هستند و از توانایی مالی کافی برای مشارکت در این امر خداپسندانه برخوردارند، بتوانند طبق سهمیه هر شهرستان کمک‌های خود را ارسال کنند.

وی بیان کرد: امیدست بتوان در طول چند هفته آینده بیش از یکصد هزار بسته معیشتی بین افراد نیازمند همه شهرستان‌های استان توزیع کرد. مکانیزم توزیع این کمک‌ها نیز با فرمانداران شهرستان‌های استان به بحث گذاشته شده است و از آنجاکه اغلب این فعالیت به صورت مردمی اداره می‌شود، امیدواریم بتوانیم به هدف خود در اجرای این طرح دست یابیم.

اکرمی ادامه داد: طرح مذکور فرصت خوبی است تا همه کسانی که می‌خواهند در این شرایط به همنوعان خود کمک کنند واردعمل شده وکمک‌های خود را در زمینه تأمین اقلام و بسته‌های مورد نیاز ارسال کنند. برای مشارکت در این طرح هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه اقشار مردم از جمله کارمند، کارگر، شاغلین اصناف و در کل همه افرادی که خواهان کمک به نیازمندان هستند می‌توانند در اجرای این رزمایش همدلی سهیم باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در پایان گفت: این طرح دولتی نیست و دولت در این مورد تنها یک کمک کننده محسوب می‌شود و شرایط اجرایی تأمین و توزیع این طرح را بر عهده دارد. طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه آحاد مردم می‌توانند در این طرح مومنانه شرکت کنند و همانطور که مردم استان مرکزی تاکنون در همه طرح‌های عام‌المنفعه مشارکت بالایی داشتند، به یقین در این طرح نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

انتهای پیام
captcha