تداوم طرح‌های حفظ مجازی قرآن و آیات زندگی در روزهای كرونایی
کد خبر: 3890913
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
در سراسر كشور انجام می‌شود؛

تداوم طرح‌های حفظ مجازی قرآن و آیات زندگی در روزهای كرونایی

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به تعطیلی مدارس شبانه‌روزی و شعب مختلف این مؤسسه در سراسر كشور به دلیل شیوع كرونا گفت: در این ایام دو طرح حفظ مجازی قرآن و آیات زندگی مربوط به این مؤسسه در سراسر كشور در حال اجرا هستند.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به شیوع كرونا در كشورمان گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تمهیدات لازم برای حفظ سلامت قرآن‌آموزان در تمام شعب و مراكز این مؤسسه در سراسر كشور اندیشیده شد.

وی افزود: در گام نخست تمام شعب مؤسسه در سراسر كشور و برنامه‌های تجمعی و همایش‌های این مؤسسه را كه بنا بود در اسفندماه برگزار شوند، تعطیل كردیم.

شاهسونی ادامه داد: در گام دوم و در روزهای پایانی سال مجبور به تعطیلی مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم شدیم زیرا زمان‌بندی در این مدارس بسیار مهم بود اما سلامت قرآن‌آموزان از آن‌ مهم‌تر.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بیان كرد: در حال حاضر تنها دو طرح آموزش حفظ مجازی یا همان حفظ تلفنی قرآن كریم و حفظ آیات زندگی كه هر هفته یك آیه قرآن كریم آموزش و حفظ می‌شود، توسط این مؤسسه در حال اجرا هستند.

وی همچنین گفت: بنا بود در سال جاری و در تاریخ 21 فروردین‌ماه مصادف با نیمه شعبان گردهمایی حافظان كل قرآن كریم این مؤسسه در بخش آقایان را در شهر مقدس قم برگزار كنیم و همچنین در روز 26 و 27 فروردین‌ماه نیز بنا داشتیم تا گردهمایی مسئولان و مدیران شعب بیت‌الاحزان را در مشهد مقدس برگزار كنیم كه همه این برنامه‌ها لغو شده است.

شاهسونی در خصوص ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن كریم نیز كه هر سال از ابتدای اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، نیز گفت: سعی می‌كنیم تا ثبت‌نام این مراكز را از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز كنیم اما روند ثبت‌نام و اجرای آزمون‌ها به دلیل شیوع كرونا هنوز مشخص نیست و امیدواریم كه خداوند عنایتی كرده و مشكل كرونا به زودی برطرف شود.

انتهای پیام
captcha