انتظار فرج؛ امید به زندگی و شکستن بن‌بست‌ها
کد خبر: 3890552
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
یادداشت/

انتظار فرج؛ امید به زندگی و شکستن بن‌بست‌ها

انتظار فرج یعنی امید به زندگی و شکستن بن‌بست‌ها و جهاد و کوشش برای رسیدن به هدف‌های متعالی، این همان انتظار واقعی و حقیقی است.

آنچه که مورد اتفاق همه ادیان است موعود، یک منجی و عدالت‌گستر جهان بشریت همان طلوع خورشید ولایت عظما(ارواحنافداه) است. انتظار مصلح کل جهان متعلق به همه مسلمانان است، منتهی فرق شیعه با دیگران این است که شیعیان آن منجی را با نام و نشان و با خصوصیات ویژه می‌شناسند اما دیگر مسلمانان که به موعود و منجی هم معتقد هستند او را نمی‌شناسند.

وجود با برکت آخرین وصی پیامبر اعظم(ع)، استمرار حرکت انبیا و دعوت‌های الهی است از حضرت آدم(ع) تا پیامبر خاتم(ص) یعنی این حرکت نبوت‌ها در هیچ جا و هیچ زمانی متوقف نبوده و به‌طور دائمی تعالیم الهی بر انسان‌ها انجام می‌شود. انسان‌ها به تعالیم انبیاء الهی تا به امروز نیاز دارند و این احتیاج تا تکامل انسان‌ها ادامه دارد و هر چه بر عمر انسان‌ها گذشته، بشر به این تعالیم نزدیک‌تر شده است و تشنه معارف الهی، ارزش‌ها و اصولی که انبیاء الهی ابلاغ کرده‌اند، همانند عدالت، آزادی، کرامت انسانی که در میان بشر امروز جز گفتمان‌های رایج و مطالبه جدی قرار گرفته است، بقیةالله‌الاعظم(عج) دعوتش همان دعوت حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و همه پیامبران و مصلحان الهی است.

آنچه را که برای منتظران مهم و قابل توجه است مفهوم گسترده انتظار است و از معانی انتظار ظلم‌ستیزی است، استکبارستیزی است، فریاد عدالت‌خواهی است و بداند که باطل ماندگار نیست و آنچه را که استقرار میابد حق و حکومت عدل است، انتظار فرج به معنی گشایش و باور به اینکه هیچ بن‌بستی در زندگی بشر وجود ندارد. انتظار فرج یعنی امید به زندگی و شکستن بن‌بست‌ها و جهاد و کوشش برای رسیدن به هدف‌های متعالی، این همان انتظار واقعی و حقیقی است.

قیام ملت ایران، همان امیدی بود که در وجودشان متبلور شد و با اتکا به خداوند بر علیه ظلم و ستم مبارزه کرد و با جهاد و تلاش شبانه‌روزی توانست بر طاغوت فائق بیاید تا آنجا که به فروپاشی و افول آمریکا دست یافته است و به جهان بشریت که تحت ستم ستمکاران قرار دارند امید داده است.

امروز که در چهل سال دوم انقلاب قرار داریم باید معنی انتظار را بهتر درک کنیم، همان مطلبی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در گام دوم انقلاب مطرح فرمودند «اینک وارد دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده‌ایم و به یقین با تلاش مضاعف و همت بلند و امید به درهم شکنی طاغوت‌های زمان هر چه بیشتر زمینه ظهور آن ولایت عظما(ارواحنافداه) را فراهم کنیم که این وعده الهی است که فرمود جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کانَ زَهُوقاً»؛ با امید ظهور آن مصلح جهانی و مهدی موعود.

حجت‌الاسلام حسین عبدالله‌پور
انتهای پیام
captcha