ساعات کار مراکز مشاوره امین دانشگاه آزاد افزایش می‌یابد
کد خبر: 3884589
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
حجت‌الاسلام کلانتری:

ساعات کار مراکز مشاوره امین دانشگاه آزاد افزایش می‌یابد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: مراکز مشاوره امین در دانشگاه آزاد ملزم شده‌اند مشارکت و همکاری لازم را در جهت تهیه پیام‌های امیدبخش، شاد و تقویت‌کننده داشته باشند و نیز به منظور رفع اضطراب و وسواس‌های فکری ناشی از شیوع بیماری کرونا، ساعات و میزان فعالیت مراکز مشاوره جهت ارائه خدمات به دانشجویانی که به خاطر شیوع این بیماری دچار مشکل شده‌اند، افزایش خواهد یافت.

ابراهیم کلانتری

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره طرح همیار مشاور در این دانشگاه، اظهار کرد: دفتر مراکز مشاور امین در مراکز دانشگاهی آزاد تشکیل شده تا همه نوع مشاوره را به دانشجویان ارائه دهد. خود دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند به عنوان همیاران دوره‌هایی را سپری کنند و در این طرح همکاری کنند.

کلانتری با بیان اینکه دستورالعمل این طرح ابلاغ شده و در حال اجرایی شدن است و ثبت‌نام‌ نیز به عمل آمده، گفت: این طرح به جریان‌سازی کار مشاوره در دانشگاه آزاد کمک می‌کند. اجرای این طرح یکی از راه‌های مؤثر برای آموزش، افزایش سطح آگاهی‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان خواهد بود.

وی افزود: هدف از ایجاد و شکل‌گیری هسته‌های همیار مشاور، آموزش به دانشجویانی است که با افزایش مهارت‌های فردی، خودمراقبتی، مسئولیت‌پذیری و تقویت توانایی‌های فردی با نظارت مراکز مشاوره، توانایی برقراری و ارتباط مؤثر با گروه‌های هدف را داشته و با رعایت ضوابط اسلامی ـ ایرانی و ارزش‌های موجود در جامعه دانشگاهی در مکان‌های غیررسمی امکان فعالیت داشته باشند.

کلانتری با بیان اینکه از جمله دیگر اهداف این طرح مشارکت دانشجویان در تصمیم‌سازی‌ها، ارتقای سلامت و سرمایه، تبیین فعالیت‌های مرکز مشاوره و تلاش برای تقویت روحیه دانشجویان است، گفت: تلاش می‌کنیم در روز‌های بازگشایی دانشگاه‌ها و از سرگیری فعالیت آموزشی دانشگاه، به کمک مراکز مشاوره امین در جهت این اهداف عمل کنیم.

به گفته معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی؛ ضرورت این طرح از آن جهت است که دانشگاه آزاد دستاورد انقلاب بوده و بزرگترین دانشگاه حضوری دنیاست، طبیعی است در مقطعی، نسل جوان مشتاق تحصیل در آموزش عالی بود و با تأسیس این دانشگاه، فرصتی برای تحصیل آن‌ها فراهم شد و امروز بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل‌اند. این دانشگاه دارای بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی با امکانات گسترده و بیش از پنج میلیون فارغ التحصیل است.

کلانتری ادامه داد: در همین روزها، مراکز مشاوره امین در دانشگاه آزاد ملزم شده‌اند مشارکت و همکاری لازم را در جهت تهیه پیام‌های امیدبخش، شاد و تقویت‌کننده روحیه و میزان تاب‌آوری با استفاده از کارشناسان و منابع معتبر اسلامی به صورت مستمر داشته باشند. همچنین به منظور رفع اضطراب و وسواس‌های فکری ناشی از شیوع بیماری کرونا، ساعات و میزان فعالیت مراکز مشاوره برای ارائه خدمات به آن دسته از دانشجویانی که به خاطر شیوع این بیماری دچار مشکل شده‌اند، افزایش یافته است.
انتهای پیام
captcha