7 هزار نفر از فعالان قرآنی بیمه هستند/ كمبود اعتبار؛ دلیل توقف این روند
کد خبر: 3878363
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

7 هزار نفر از فعالان قرآنی بیمه هستند/ كمبود اعتبار؛ دلیل توقف این روند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه گسترده‌ترین طیف از فعالان حوزه فرهنگ و هنر در كشور كه از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند، فعالان قرآنی هستند، گفت: قریب 7 هزار نفر از فعالان قرآنی سراسر كشور در حال حاضر از بیمه فعالان قرآنی استفاده می‌كنند.

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه بسیاری از فعالان قرآنی هنوز از وضعیت بیمه‌ها گلایه‌مند هستند و اذعان دارند كه بیمه نیستند، گفت: گسترده‌ترین طیف از فعالان حوزه فرهنگ و هنر در كشور كه از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند، فعالان قرآنی هستند.

وی با بیان اینكه قریب 7 هزار نفر از فعالان قرآنی سراسر كشور در حال حاضر از بیمه فعالان قرآنی استفاده می‌كنند، گفت: در هیچ حوزه دیگری از فرهنگ و هنر ما این تعداد افراد بیمه شده نداریم.

فقهی‌زاده در عین حال این نكته را یادآور شد كه ظرفیت فعالان قرآنی سراسر كشور بیش از این تعداد است و البته هدفگذاری ما هم همین مسئله است.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینكه هدفگذاری ما تا پایان دولت دوازدهم بیمه 10 هزار نفر از فعالان قرآنی كشور بوده است، گفت: متأسفانه به دلیل مشكل اعتبارات، گسترش در این حوزه متوقف شده است.

وی بیان كرد: هم‌اكنون در حال مذاكره و برگزاری جلسات متعدد در این رابطه هستیم تا با حل مشكلات اعتباری بتوانیم توسعه‌ای در بخش بیمه فعالان قرآنی ایجاد كنیم.

انتهای پیام
captcha