مردمی‌ بودن ویژگی منحصر به فرد مراسم سالگرد پیروزی انقلاب / راهپیمایی در 5200 نقطه کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 3877488
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
لطفی در نشست خبری تشریح برنامه‌های راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن بیان کرد:

مردمی‌ بودن ویژگی منحصر به فرد مراسم سالگرد پیروزی انقلاب / راهپیمایی در 5200 نقطه کشور برگزار می‌شود

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن تصریح کرد: 22 بهمن بزرگداشت جشن پیروزی انقلاب اسلامی و یک روز ملی در ایران اسلامی و یک پدیده استثنایی در طول تاریخ است؛ این جشن 40 ساله، برخلاف جشن ملی سایر کشورها که نمادین، تشریفاتی و حکومتی به نظر می‌رسد، صددرصد مردمی است.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا، نشست خبری نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، به منظور اعلام و تشریح برنامه‌های راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز، یکشنبه ۲۰ بهمن،‌ با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی «نوران» در دفتر این شورا آغاز شد.

لطفی تصریح کرد: یوم‌الله 22 بهمن بزرگداشت جشن پیروزی انقلاب اسلامی و یک روز ملی در ایران اسلامی و یک پدیده استثنایی در طول تاریخ است؛ این جشن 40 ساله، برخلاف جشن ملی سایر کشورها که نمادین، تشریفاتی و حکومتی به نظر می‌رسد، صددرصد مردمی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در 5200 نقطه کشور را نشانه استثنایی‌بودن آن در دنیا دانست و گفت: راهپیمایی امسال متفاوت از ساله‌ای قبل است و دهه فجر امسال معطر به عطر شهادت و نام ماندگار شهید سپهبد سلیمانی به منزله یک مکتب و دانشگاه فراگیر است و این‌ها عواملی برای برگزاری باشکوه‌تر راهپیمایی سال جاری است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن، مظهر عزت و اقتدار ملی است، اظهار کرد: حضور آگاهانه ملت ایران اسلامی یکی از زیباترین جلوه‌های قدرت لایزال الهی است. 22 بهمن روز موعود عزت‌طلبان و مجاهدان بر سر عقد پیمانی دیگر با اهداف و آرمان‌های انقلاب و اعلام عزم جدی همگانی برای صیانت از این آرمان‌هاست.

به گفته لطفی، راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، یادآور ایثار، رشادت و شهادت‌طلبی و اعلام نفرت و انزجار از دشمنان اسلام است و به همین دلیل راهپیمایی امسال در سراسر کشور وعده‌گاه و تجلی‌گاه حاج قاسم سلیمانی‌های ایران مقتدر و باصلابت و ادامه راه این شهید خواهد بود. با توکل به خدا و پرچمداری جبهه مقاومت، از سوی ایران اسلامی، هشدار جدی، عملی و قاطع به ترامپ ابله و خبیث داده خواهد شد که این هشدار در آینده‌ای نه چندان دور توسط جبهه مقاومت با خروج کامل و مفتضحانه نظامیان اشغالگر آمریکایی از غرب آسیا عملی خواهد شد.


عکس‌های نشست خبری نصرت‌الله لطفی؛ قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی


وی اظهار کرد:‌ از دیگر ویژگی‌های مهم این راهپیمایی اعلام نفرت و انزجار همگانی از توطئه رذیلانه معامله دروغین و خفت‌بار قرن که یک توطئه امریکایی ـ صهیونیستی برای رسمیت دادن به گستره اشغال قبله اول مسلمین است و نظام سلطه پاسخ کوبنده را در راهپیمایی 22 بهمن از ملت سلحشور و استکبارستیز ایران دریافت خواهد کرد. راهپیمایی 22 بهمن در همه سال‌ها در بیمه کردن نظام دینی متکی بر مردم نقش‌آفرین بود. امسال در استمرار همان نگاه دینی، اعتقادی و انقلابی نسبت به یوم‌الله 22 بهمن و احساس تکلیف دینی و انقلابی برای حضور آگاهانه و پرشور چند ویژگی دلیل مضاعفی بر شکوه مضاعف این راهپیمایی می‌شود تا یک حماسه واقعی خلق شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز کرد: اولین ویژگی که به طور اجمالی به آن اشاره شد و مورد توجه رسانه‌ها و پویش‌های مردمی قرار گرفته فجر سلیمانی است و هر ایرانی با تمثال مبارک سردار شهید سلیمانی در این راهپیمایی حضور پیدا خواهد کرد. یوم‌الله 22 بهمن امسال ظرفیت عظیمی در زنده نگه داشتن یاد شهید و تکریم سردار دل‌ها، سپهبد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، خواهد داشت.

وی بیان کرد: در این دو هفته اخیر علیرغم تقاضای مردمی برای راهپیمایی علیه معامله قرن، اما آن را به راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن موکول کردیم. پس همانطور که گفته شد پیام دیگر این راهپیمایی اعلام نفرت و انزجار همگانی از این اقدام ننگین آمریکایی ـ صهیونیستی و حمایت بیشتر از جبهه مقاومت و ملت سلحشور و شجاع فلسطین است.

لطفی اظهار کرد: از طرف دیگر این راهپیمایی در حالی برگزار می‌شود که در آستانه یک آزمون بزرگ الهی؛ انتخابات مجلس، قرار داریم و باید بسترسازی برای حضور حداکثری مردم انجام شود تا افرادی صالح، انقلابی، جهادی و ولایی و بسیجی برای خانه ملت برگزیده شوند تا عصاره فضایل ملت در مجلس حضور پیدا کرده و برای بالندگی بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی و کاستن از آلام و دردهای مردم برنامه‌ریزی کنند. این ویژگی‌ها اهمیت جشن بزرگ و کاملا مردمی 22 بهمن را مضاعف می‌کند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری، «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» را شعار محوری راهپیمایی 22 بهمن سال 98 و «حماسه حضور، عظمت ملت، تکریم سردار دل‌ها» عنوان آن روز اعلام کرد و از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی؛ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، در مراسم تهران خبر داد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ذکر اینکه راهپیمایی 22 بهمن در تهران از ساعت 9 صبح از مسیر‌های 12 گانه به سمت میدان آزادی آغاز می‌شود، از سخنرانان برخی مراکز استان‌ها از جمله اسحاق جهانگیری در زاهدان، نوبخت در گرگان، وزیر آموزش و  پرورش در ایلام، وزیر اطلاعات در خرم‌آباد، وزیر دفاع  در رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در کرمان، دادستان کل کشور در قم، معاون فرهنگی قوه قضائیه در کرمانشاه، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در شیراز، محسن رضایی در تبریز، سعید جلیلی در ساری، سردار صفوی در بوشهر، امیر سرلشکر موسوی در کرج خبر داد.

وی در تشریح تمهیدات و برنامه‌های حضور باشکوه مردم اظهار کرد: در این روز بیش از 20 هزار غرفه فرهنگی، هنری و مشاوره‌ای در گستره کشوری در مسیر راهپیمایی که به صورت خودجوش و مردمی است برپا می‌شود. در مسیرهای اصلی تهران نیز تعداد این غرفه‌ها بیش از 1500 خواهد بود. بیش از 600 هزار دانش‌آ‌موز در قالب گروه‌های سرود 1357 نفری به یاد سال پیروزی انقلاب به اجرای سرود می‌پردازند. ده‌ها گروه رزم‌نواز در طول مسیرهای راهپیمایی به ایجاد شور و نشاط در مردم می‌پردازند. برنامه دیگر گلباران راهپیمایان در سراسر کشور توسط بالگردهای نیروهای مسلح و هلال احمر است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: مراسم در تهران توسط بیش از 2800 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و 300 خارجی و در کل کشور از سوی حدود 6000 خبرنگار، عکاس و تصویربردار پوشش رسانه‌ای‌ خواهد داشت. اندیشمندان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت از ده‌ها کشور دنیا اندیشمندان و علاقه‌مندان به انقلاب و جبهه مقاومت برای حضور در این مراسم ابزار علاقه و آمادگی کردند که برای آنها دعوتنامه ارسال شده است. همچنین مراسم جشن پیروزی انقلاب در خارج از کشور در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران و در 63 کشور که ایران رایزن و خانه فرهنگی هم دارد برنامه‌های ویژه پیروزی انقلاب برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: به یاد تکبیرهای معنوی و طنین ندای ملکوتی «الله اکبر» در 22 بهمن 1357 و به شکرانه صلابت و اقتدار نظام دینی و هدایت حکیمانه نظام توسط رهبر معظم انقلاب و سلحشوری سپاه سرافراز و ارتش مقتدر ایران در زدن سیلی محکم و شکستن هیمنه پوشالی نظام سلطه و امریکا با موشک‌باران دقیق پایگاه هوایی عین‌الاسد، شامگاه دوشنبه 21 بهمن، در ساعت 21 شاهد سر داده شدن ندای ملکوتی تکبیر مردم ایران در سراسر میهن اسلامی خواهیم بود. همزمان با فریاد «الله اکبر» در 22 نقطه تهران، مراکز همه استان‌ها و در بیش از 400 شهر کشور نورافشانی توسط نیروهای مسلح در 21 بهمن انجام می‌شود. همچنین در مراسم میدان آزادی از سخنان یکی از اعضای خانواده شهید سپهبد سلیمانی در جهت اثرگذاری معنوی و تکریم سردار دلها بهره‌مند خواهیم شد.

لطفی همچنین تصریح کرد: در صورت موافقت و مساعدت خانواده مکرم و معزز شهید سپهبد سلیمانی، از وصیت ماندگار این شهید عزیز و سردار دل‌ها، به منزله منشور مقاومت در میدان آزادی رونمایی می‌شود که حسن ختام مراسم امسال در تهران خواهد بود.

انتهای پیام
captcha