نبرد فرهنگی، عنصر انقلابی و تربیت شده قرآنی می‌خواهد
کد خبر: 3876951
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳

نبرد فرهنگی، عنصر انقلابی و تربیت شده قرآنی می‌خواهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، گفت: در جنگ نظامی، از سرزمین‌های خود دفاع می‌کنیم، اما در جنگ فرهنگی از اعتقادات، دین و آیین و افکارمان دفاع می‌کنیم و دفاع در برابر جنگ فرهنگی عنصر انقلابی می‌خواهد و این عنصر انقلابی روی سفره قرآن تربیت می‌شود.

مبارزه با نبرد فرهنگی، عنصر انقلابی و تربیت شده قرآنی می‌خواهدبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، عصر امروز 16 بهمن ماه در همایش فجرآفرینان انقلاب در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه نوشیروانی بابل، اظهار کرد: خداوند به ما نعمتی عطا فرموده‌اند به نام انقلاب اسلامی که به دست حکیم‌ترین مرد تاریخ بعد از معصومین(ع) با آمدن مردم پای صحنه انقلاب و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه به پیروزی رسید.

وی افزود: وقتی هم مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب را در سال گذشته تبیین فرمودند، ان نقطه اساسی گام دوم، حرکت در مسیر تمدن سازی است و ما باید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گام‌های انقلاب را پشت سر بگذاریم و حرکت کنیم.

وی ادامه داد: 40 سال انقلاب اسلامی در سایه‌سار قرآن جلو آمدیم و امروز این حرکت در دل آزادگان جهان در حال روشن شدن است و غرب و شرق عالم دارد این انقلاب را ادراک می‌کند، اما نباید مراحل دیگر این انقلاب را فراموش کنیم و حرکت انقلاب اسلامی در ساختن دولت و نهادهای دینی، کادرسازی کردن برای انقلاب اسلامی، ساختن جامعه اسلامی و دینی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی، خیلی فاصله داریم.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، گفت: اتفاقات خیلی خوبی در عرصه‌های فرهنگی، قرآنی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور ما افتاده اما این اتفاقات تا رسیدن به نقطه مطلوب خیلی فاصله دارد؛ به طور نمونه حضرت آقا در برخی از موضوعات قرآنی کمیت‌هایی را برای ما مطرح کردند و در این راستا فرمودند؛ کشور ما اگر بخواهد به لحاظ فرهنگی، فکری و اعتقادی بیمه شود، نیاز به 10 میلیون حافظ قرآن دارد.

وی ادامه داد: ما باید نقش خودمان را در ساختن این جامعه اسلامی در ایام دهه فجر پیدا کنیم و ببینیم در کجای پازل حرکت جامعه اسلامی قرار داریم.

این مسئول اضافه کرد: در این جنگ اعتقادی، ناتو فرهنگی و شبیخون فرهنگی، نقش قرآنی‌ها بسیار ارزنده است، به فرموده حضرت آقا، نقش قرآنی‌ها نقش راهبردی است، باید مسئولیت خودمان را بدانیم؛ چراکه فکر و دین جامعه به دست قرآنی‌ها است، اعتقاد سازی را انجام می‌دهند.

اخوان صباغ، مطرح کرد: 60 درصد سخنان امام با قرآنی‌ها مربوط به عمل و رفتار قرآنی برای رسیدن به جامعه قرآنی است، ما باید تربیت کنیم نسل قرآنی آن جامعه را و از تلاش هم نایستیم؛ بله کمبودها، کاستی‌ها و ناهمواری‌ها زیاد است اما همت‌ها بالا است، تلاش‌ها با اخلاص‌هایی که برای رسیدن به نقطه مطلوب در حال انجام است دارد نتیجه می‌دهد.

وی افزود: درست است دشمن با همه وجود حمله کرده اما این کشور، شهید حجی‌هایی را به خودش دیده، که نسل بعد از انقلاب بودند، سلیمانی‌هایی پرورش پیدا کردند که چشم دشمنان اسلام و انقلاب را کور کرده‌اند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، گفت: نقش ما قرآنی‌ها در این مسیر نقشی استراتژیک است، قرآنی‌ها باید حرکت دهنده و جریان‌ساز جنگ نرم باشند، آن کسانی که باید در صف اول قرار گرفته و قرارگاه‌ها را در دست بگیرند، قرآنی‌ها هستند.

این مسئول با بیان اینکه قرآنی‌ها باید به صحنه بیایند؛ متذکر شد: ما به ظاهر قرآن اکتفا کنیم، آموزش قرآن بدهیم که آموزش قرآن داشته باشیم، این تمام مطلوب جامعه اسلامی را برای ما محقق نمی‌کند؛ نقش ما در تربیت نسل آینده جامعه اسلامی از همه چیز مهمتر است.

اخوان صباغ تصریح کرد: اگر ما قرآنی‌ها، خانواده‌های ایرانی را مانوس با قرآن کنیم این اتفاق، حرکت ایجاد می‌کند؛ پیامبر اکرم(ص) نیز در صدر اسلام، با قرآن حرکت می‌کرد، تربیت می‌کرد و شور ایجاد می‌کرد؛ با قرآن ایمان‌های مردم را قوی می‌کردند و این ایمان‌های قوی را در مقابل سلاح‌ها و برق شمشیرهای دشمن قرار می‌دادند.

وی تاکید کرد: مطابق سخنان رهبری، در جنگ نظامی اگر کشته‌ای می‌دادیم، ارزش پیدا می‌کرد، شهید محسوب می‌شد اما در جنگ فرهنگی، اینگونه نیست و دادن حتی یک نفر تلفات در این جنگ یعنی انحراف، لذا به همین دلیل خطرات جنگ فرهنگی شدیدتر از جنگ نظامی است.


رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، گفت: در جنگ نظامی، از سرزمین‌های خود دفاع می‌کنیم اما در جنگ فرهنگی از اعتقادات، دین و آیین و افکارمان دفاع می‌کنیم و نگاه داشتن این عرصه برای ما واجب است؛ این نبرد به فرموده مقام معظم رهبری، عنصر انقلابی می‌خواهد و این عنصر انقلابی روی سفره قرآن تربیت می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: به فرموده حضرت آقا، کربلای پنج را پیش رفتیم اما خرمشهرهای جهاد فرهنگی در پیش است و باید خرمشهرهایش فتح شود؛ چه دشمن داخلی و چه دشمنان بیرونی.

اخوان صباغ، گفت: ما باید آن قدر فرزندان قرآنی تربیت کنیم که شهر ما به معنای واقعی دارالمؤمنین شود، زندگی‌هامان به معنای واقعی قرآنی شوند؛ فعالیت‌ها در جامعه اسلامی نمود قرآنی داشته باشند و باید برای تربیت نسل‌هایی از جنس سلیمانی، فرزندانمان را در مکتب قرآن تربیت کنیم.

انتهای پیام
captcha