عدم توجه به سرمایه‌های اجتماعی موجب تحلیل رشد اقتصادی شده است
کد خبر: 3876897
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

عدم توجه به سرمایه‌های اجتماعی موجب تحلیل رشد اقتصادی شده است

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی ایران با یادآوری اهمیت مسئولیت اجتماعی، عدم توجه به سرمایه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر و نزول آن را عامل تحلیل رشد اقتصادی كشور دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، مظفر علی‌خانی،‌ معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی ایران امروز، 16 بهمن‌ماه در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس كه در شیراز برگزار شد، با اشاره به بحث مسئولیت اجتماعی در اتاق‌های بازرگانی گفت: عدم توجه به سرمایه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر و نزول آن موجب تحلیل رشد اقتصادی شده است لذا امروزه علاوه بر توانمندسازی، بحث مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها نیز به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم در اتاق‌ها مورد توجه است و اتاق‌های بازرگانی با در دستور کار قرار دادن رسالت مسئولیت اجتماعی، به ارتقای روحیه همکاری، مشارکت، سرمایه‌گذاری و در نهایت بهبود فضای کسب و کار و بخش اقتصاد کشور خواهد شد.
وی افزود: جامعه مخاطبان ما در اتاق‌های بازرگانی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستند که آمال و آرزوی آن‌ها پیشرفت جامعه است و این مهم جز با تقویت سرمایه اجتماعی و مسئولیت اجتماعی امکان‌پذیر نیست.
علی‌خانی در ادامه بیان کرد: امروزه توانمندسازی به‌عنوان یكی از ابزارهای مهم و موثردر ارتقا كیفی اثربخشی فعالیت‌ها است و ما در معاونت امور استان‌ها موضوع مهم توانمندسازی اتاق‌های شهرستان را با جدیت دنبال می‌کنیم.
معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه جامعه مخاطبان اتاق‌های بازرگانی در هر استان فعالان اقتصادی هستند، افزود: در بحث توانمندسازی اتاق‌های استان اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری در ارائه خدمات جدید به ذی نفعان و بهبود بسیار مورد تاکید ما است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به آموزش به‌عنوان یکی از ابعاد توانمندسازی اتاق‌های استانی گفت: آموزش یکی از ارکان مهم در توانمندسازی است که از نیازهای اصلی مخاطبان ما به عنوان پارلمان بخش خصوصی محسوب می‌شود که ارتقای کمی و کیفی آموزش‌ها در اتاق‌های استان‌ها نیز حائز اهمیت است.
معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: اتاق‌های بازرگانی باید به سمت اتاق‌های نوین و فعال حرکت کنند که در این زمینه اگر نظام‌ آموزشی‌ در هر اتاق متناسب با نیازهای فعالان اقتصادی و کسب و کار آن استان نباشد، کارآمد نیست و عملاً‌ تلاش‌های‌ سازمان‌ برای‌ توانمندسازی‌ نیروی‌ انسانی‌ به‌ نتایج‌ قابل‌ مقایسه‌ با کشورهایی‌ که‌ شرایط‌ مناسبتری‌ دارند، نخواهیم رسید.
وی ادامه داد: در واقع توانمندسازی اتاق‌های شهرستان‌ها به معنای بهبود و یا ایجاد و فراهم کردن شرایطی است که منجر به کاهش مشکلات فعالان بخش خصوصی ایجاد فضای امن و پایدار در حوزه کسب و کار و در نهایت رونق تولید و رشد اقتصاد می‌شود.
علی‌خانی بیان كرد: اتاق‌‌های بازرگانی در استان‌ها نقش مهمی در اقتصاد و توسعه هر منطقه دارد لذا ما به دنبال ایجاد فضا برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های اتاق در راستای کاهش مشکلات و معضلات بخش اقتصاد و فعالان اقتصادی هستیم زیرا نتیجه حاصل از این اقدام رشد اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت در جامعه خواهد بود.
وی با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی بازوی توانمند کشور در بخش اقتصاد هستند، گفت: برای ارتقای سطح تاثیرگذاری اتاق‌های استانی در اقتصاد و توسعه برنامه‌های مدونی در حال تدوین است که تلاش شده تمام ابعاد و بخش‌های به صورت متوازن در نظر گرفته شود.
معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی ایران افزود: همچنین تنظیم روابط درونی و بیرونی اتاق بازرگانی و تشکل‌ها از اهم موضوعات مورد توجه در این معاونت است.
وی در بخش دیگری با اشاره به بازدید از روند فعالیت‌ها در اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: فعالیت‌های خوب، ارزنده و مثبتی در اتاق بازرگانی فارس در حال انجام است که نیازسنجی برای ارائه خدمات مورد نیاز به بخش خصوصی از شاخص‌های مناسب در ارائه خدمات به ذی‌نفعان است.

انتهای پیام
captcha