به گزارش
ایکنا؛ به نقل از
داییجی ورلد، در جریان انتخابات میان دورهای کنگره آمریکا در سال 2018، اسلامهراسی در رسانههای اجتماعی این کشور افزایش قابل توجهی داشت.
محققان در تحقیق تازهای دریافتند که بیشتر توئیتهای ضد مسلمانان در جریان این انتخابات، یا از سوی چند رهبر فکری با دنبالکنندگان زیاد در شبکههای اجتماعی فرستاده شده یا از طریق باتهای نرمافزاری که به طور خودکار توئیت و بازتوئیت میکنند ارسال شده است.
علاوه بر این، مشخص شد تجارب رو در روی کاندیداهای مسلمان با مردم حوزه انتخابیه خود، عموماً نسبت به تجارب آنلاین آنها مثبتتر است.
«شاهین پاشا» استاد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در این باره گفت: مردم، این پیامهای حاوی مطالب نفرتانگیز را بازتوئیت میکنند زیرا فکر میکنند در فضایی قرار گرفتهاند که همه مثل آنها فکر میکنند. اما در واقع تعداد اندکی از مردم و چند ربات هستند که این مطالب را تولید میکنند.
وی افزود: این پیامهای نفرتآمیز مانند یک گلوله برفی بزرگتر میشود در حالی که بیشتر مردم ممکن است با آن موافق نباشند.
به گفته محققان، اسلامهراسی طی رقابتهای انتخابات میان دورهای کنگره که چند داوطلب مسلمان در آن حضور داشتند، افزایش یافت. «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» که در انتخابات سال 2018 شرکت کردند و برنده شدند، هدف بیشترین میزان اسلامهراسی قرار گرفتند.
به گفته پاشا، همزمان با افزایش تعداد مسلمانانی که برای مناصب سیاسی رقابت میکنند، او و دیگر محققان خواستند درباره سرمنشأ اسلامهراسی در رسانههای اجتماعی تحقیق کنند تا دریابند در آینده چه چیزی در انتظار کاندیداهای مسلمان است.
آنها برای این تحقیق، 40 مسلمان آمریکایی که در انتخابات 2018 برای راهیابی به کنگره تلاش میکردند را مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین اطلاعاتی را درباره فعالیت این افراد در رسانههای اجتماعی و توئیتهای منتشر شده درباره آنها بین 30 سپتامبر و 4 نوامبر 2018 را بررسی کردند.
نتایج تحقیق نشان داد که این کاندیداها در جریان دیدار با مردم حوزه انتخابیه خود به ندرت با اسلام هراسی روبرو میشدند، اما در شبکههای اجتماعی تبلیغات اسلامهراسانه، نژادپرستانه و خارجیستیزانه زیادی علیه آنها به راه افتاده بود.
انتهای پیام