جشنواره خوشنویسی «وصیت‌نامه شهدا» در زرند برگزار شد
کد خبر: 3866962
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

جشنواره خوشنویسی «وصیت‌نامه شهدا» در زرند برگزار شد

گروه فرهنگی ــ برای اولین بار در کشور، جشنواره خوشنویسی خط تحریری با موضوع نگارش وصیت‌نامه شهدای دانش‌آموز در زرند برگزار شد.

علی صادق‌زاده، فرماندار زرند در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، گفت: برای اولین‌بار در کشور اولین جشنواره خوشنویسی نگارش وصیت‌نامه شهدای دانش‌آموز در روز جمعه، 6 دی‌ماه برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال خوب جوانان و نوجوانان از این حرکت ارزشی، از دست‌اندرکاران این جشنواره قدردانی کرد و افزود: این جشنواره موجب می‌شود که به وصیت‌نامه شهدا توجه بیشتری داشته باشیم و نسل امروز بدانند که شهدایی که برای عزت و سرافرازی امروز ایران جان خود را فدا کردند چه توصیه‌ای برای نسل جوان و آینده ملت داشته‌اند.

فرماندار زرند ولایت‌مداری را از مهم‌ترین توصیه‌ها در وصیت‌نامه شهدا عنوان کرد و افزود: در شرایطی که دشمنان نسل جوان ما را هدف تهاجم فرهنگی خود قرار داده‌اند، جوانان امروز ما باید از وصیت‌نامه شهدا درس بگیرند و آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: این حرکت فرهنگی و معنوی با محوریت ارشاد اسلامی، انجمن خوشنویسان، شهرداران، بنیاد شهید، سپاه و فرمانداری و با شرکت ۴۵۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی، ۲۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه و ۱۰۰ نفر از فرهنگیان برگزار شد که ۲۳۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

صادق‌زاده اظهار کرد: 230 نفر به مرحله دوم راه یافتند که 30 نفر برتر تجلیل شدند و این جشنواره قرار است همه ساله به‌صورت استانی و کشوری برگزار شود.

انتهای پیام
captcha