هم‌اندیشی؛ راه گریز از ناملایمات و کاستی‌ها در کشور
کد خبر: 3866147
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
اشرف بروجردی اظهار کرد؛

هم‌اندیشی؛ راه گریز از ناملایمات و کاستی‌ها در کشور

گروه دانشگاه ــ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در آیین اختتامیه هشتمین مسابقات ملی مناظره دانشجویان گفت: راه گریز از برخی ناملایمات و کاستی‌ها در کشور همدلی، هم‌فکری و هم‌اندیشی افرادی است که فرصت و ذهن خلاق دارند؛ دانشگاه می‌تواند این ظرفیت را فراهم کند و جهاددانشگاهی یکی از این مجموعه‌هاست.

هم‌اندیشی؛ راه گریز از ناملایمات و کاستی‌ها در کشوربه گزارش ایکنا؛ اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در آیین اختتامیه هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که امروز دوشنبه، دوم دی‌ماه، در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه دوران دانشجویی، فرصتی برای به بار نشستن وجود افراد است، گفت: دانشجویان می‌توانند راه آینده را برای خود و دیگران مشخص کنند، لذا دانشجویان باید این فرصت را مغتنم بدانند. نعمت اندیشیدن، کسب علم و دانش و ظرفیتی که در این کشور در این زمینه وجود دارد را باید قدر دانست و برای آیندگان بستر مناسبی را فراهم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: مناظره دارای وجوهی سهل و ممتنع است. در مناظره همه تلاشمان این است که دیگران ما را باور کنند. مناظره می‌تواند زمینه‌ساز توسعه فرد برای رسیدن به قله‌های معرفت باشد. طی مناظره علاوه بر اینکه اعتماد به نفس افراد افزایش می‌یابد، فرد برای به‌بار نشاندن نظر و دیدگاه خود در اذهان دیگران تلاش می‌کند.

بروجردی بر ارج نهادن تسهیل‌گران و زمینه‌سازان گفت‌وگوی سازنده تأکید کرد و گفت: این فرصت را جهاددانشگاهی فراهم کرده است و ثمره و حاصل آن ایجاد و تولید امری است که نداشته‌ایم و امروز می‌خواهیم به آن دسترسی پیدا کنیم. جهاد به معنای تلاش و کوششی است که احساس مسئولیتی برای همه کسانی ایجاد می‌کند که خواهان رسیدن به قله‌های معرفت هستند.

وی افزود: برای تحقیق، تفحص و جستجو در رسیدن به حقیقت همه دست‌اندرکاران باید در خدمت دانشجویان باشند. سازمان اسناد و کتابخانه ملی هم این ظرفیت را مغتنم شمرده و زمینه برگزاری جلسات نقد و نظر را فراهم کرده است. اسناد می‌تواند پشتوانه کار پژوهشی باشد. پیرامون هر آنچه بحث می‌شود اسناد می‌تواند این ظرفیت را ایجاد کند که گذر ایام را نشان دهد؛ لذا استناد‌های تاریخی می‌تواند پشتوانه تحقیقات و گفت‌وگو‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه اگر در جامعه ناامیدی وجود دارد، راه گریزی هم وجود دارد، اظهار کرد: برای خروج از برخی ناملایمات و کاستی‌های کشور احتیاج به همدلی، هم‌فکری و هم‌اندیشی افرادی است که فرصت و ذهن خلاق دارند. دانشگاه می‌تواند این ظرفیت را فراهم کند و جهاددانشگاهی یکی از این مجموعه‌هاست.
انتهای پیام
captcha