صدور اسناد مالکیت برای ۹۰ درصد موقوفات بافت و رابر
کد خبر: 3865460
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

صدور اسناد مالکیت برای ۹۰ درصد موقوفات بافت و رابر

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف بافت، رابر و ارزوئیه گفت: بیش از ۵۲۰ موقوفه در حوزه سه شهرستان زیر نظر این اداره وجود دارد که تاکنون برای ۹۰ درصد املاک موقوفه در این شهرستان‌ها سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، مهدی شریف، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافت، رابر و ارزوئیه در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به تولیت و نظارت اوقاف شهرستان بافت بر اراضی موقوفات، اماکن متبرکه و مساجد شهرستان‌های رابر و ارزوئیه طبق آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع سازمانی اوقاف بیش از ۳۱۱ مسجد در حوزه شهری و روستایی و ۱۰۵ موقوفه منفعتی همراه با ۲۲ بقعه متبرکه و امامزاده در حوزه این سه شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات این اداره در تثبیت مالکیت و صدور سند مالکیت برای موقوفات، افزود: در راستای اجرای تفاهم‌نامه مشترک سازمانی اوقاف با ادارات ثبت و منابع طبیعی تاکنون برای ۹۰ درصد اراضی موقوفات شهرستان‌های زیر نظر این اداره سند مالکیت صادر شده است.

شریف تصریح کرد: در بحث صیانت از موقوفات، موقوفاتی که فاقد سند مالکیت بوده‌اند را شناسایی کرده‌ایم و حدود ۲۶۲ سند مالکیت به متراژ ۳۶۴ هکتار به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان گرفته‌ شده است.

وی افزود: در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان اوقاف و به‌منظور ایجاد انگیزه و بهینه‌سازی و فعالیت بیشتر در حوزه فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه از ابتدای سال جاری کار ارزیابی و ساماندهی تمامی هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف بافت، رابر و ارزوئیه تأکید کرد: از ابتدای امسال نیز چهار سند مالکیت برای مساحت ۹ هزار متر مربع در حوزه اراضی موقوفات و اماکن متبرکه صادر شد.

انتهای پیام
captcha