به‌كارگیری اراضی كشاورزی موقوفات فارس برای ایجاد اشتغال
کد خبر: 3864840
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
رضایی خبر داد:

به‌كارگیری اراضی كشاورزی موقوفات فارس برای ایجاد اشتغال

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون بهره‌وری اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از به‌كارگیری و استفاده از اراضی موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری در این استان با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید در حوزه كشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، الیاس رضایی، معاون بهره‌وری اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 26 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: در اراضی کشاورزی موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری که معارضی ندارد، انجام سرمایه‌گذاری‌هایی با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید در حوزه کشاورزی در سراسر استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: با مطالعات اولیه و هماهنگی‌هایی كه با جهاد کشاورزی انجام شد، بنا شد تا این کار با هدف ایجاد گلخانه، کشت‌های متراکم، مجتمع‌های کشت و صنعت و مباحث باغداری انجام شود.
رضایی اظهار كرد: به‌همین منظور جلسه‌ای با هیئت رئیسه دانشگاه شیراز و رئیس دانشکده کشاورزی برگزار كردیم كه در آن توافق شد تا یک طرح مشترک تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی در 800 هکتار از اراضی موقوفه حاج خلیل زالی در منطقه باجگاه اجرا شود.
معاون بهره‌وری اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: در این نشست بنا شد تا از تخصص و تجربه دانشگاه به‌عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی معتبر در بحث دامپروری و کشاورزی استفاده كنیم.
وی بیان كرد: طرح و پژوهش مورد نظر از سوی دانشگاه شیراز ارائه خواهد شد و با توجه به توان علمی و موقعیت این اراضی به‌عنوان یک طرح موفق ملی در کل کشور مطرح شود.
رضایی ادامه داد: همچنین مقرر شد یک کمیته تخصصی کارهای اجرایی را دنبال کند و ارزیابی و مطالعات طرح کلی جهت اجرا در این اراضی ارائه شود.

انتهای پیام
captcha