تشکیل کمیته انحلال حزب «عمر البشیر» در سودان
کد خبر: 3863848
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

تشکیل کمیته انحلال حزب «عمر البشیر» در سودان

گروه بین‌الملل ــ محمد الفکی، سخنگوی رسمی شورای حاکمیتی سودان از دستور کمیته مبارزه با فساد و استرداد اموال این کشور برای تشکیل کمیته‌ای با هدف انحلال حزب کنگره ملی سودان خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، الفکی تصریح کرد: ریاست کمیته «انحلال حزب کنگره ملی» به وکیل دادگستری «طه عثمان اسحاق» واگذار شده است.

کمیته نامبرده با اختیارات گسترده‌ای که در دست دارد برای اخذ و مصادره تمامی دارایی‌ها‌ی حزب عمر البشیر اعم از خانه‌ها، املاک، زمین‌ها، وسایل نقلیه و ماشین آلات در کلیه نقاط کشور، عمل خواهد کرد.

بر اساس گفته‌های الفکی، كليه خودروها، ماشین آلات و وسایل حمل و نقل را که به نام اتحادیه‌های صنفی، اتحادیه‌ مشاغل و اتحادیه کارفرمایان ثبت شده است، به وسیله کمیته انحلال حزب کنگره ملی مصادره و ممنوعیت هرگونه استفاده از این موارد اعلام خواهد شد.

شورای حاکمیت و کابینه سودان، 7 آذرماه سال جاری، قانون انحلال نظام عمر البشیر، رئیس‌جمهور معزول این کشور را تصویب کردند تا به عنوان قانون، لازم‌الاجرا شود.

یادآوری می‌شود، از یک هفته پیش احزاب و جریان‌های اسلامی برای شرکت در اعتراضات امروز، 23 آذرماه، فراخوان صادر کرده‌اند که هدف از این اعتراضات تحت فشار قرار دادن و استعفای دولت انتقالی به سرپرستی «عبدالله حمدوک» است.

دلایل ارائه شده از سوی این احزاب برای شرکت در اعتراضات متفاوت بوده و از جمله این دلایل، اعتراض به سیاست‌های دولت است. این احزاب تأکید دارند که دولت انتقالی به درگیرهای حزبی مشغول شده و سیاست‌های خصمانه و محدودکننده‌ای علیه ارزش‌ها و هویت اسلامی سودان اتخاذ کرده است.

در همین راستا، ارتش سودان برای تظاهرات امروز آماده‌باش همگانی اعلام کرده و در صفحه رسمی فیس‌بوک نیروهای مسلح سودان  تصاویری از استقرار تجهیزات نظامی ارتش در مرکز پایتخت منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha