اصحاب فرهنگی به رشد زیرساخت‌های فکری کمک می‌کنند
کد خبر: 3863035
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

اصحاب فرهنگی به رشد زیرساخت‌های فکری کمک می‌کنند

گروه فرهنگی ــ شهردار کرمان گفت: اصحاب فرهنگ و هنر کمک می‌کنند که شهر بتواند توسعه متوازن داشته باشد و زیرساخت‌های فکری شهر رشد کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان، شامگاه دیروز دوشنبه، 18 آذرماه در مراسم بزرگداشت بانو «حبیبه برومند» هنرمند نقاش کرمانی گفت: تا آن زمان کسانی که تمایل دارند از سرمایه‌های شخصی‌شان بگذرند، یا حاضرند حمایت مالی کنند تا این اتفاق به‌صورت مجموعه اختصاصی رقم بخورد ما این آمادگی را داریم که نه تنها برای کارهای فرهنگی و هنری، بلکه برای کارهای عام‌المنفعه زمین و پروانه را در اختیار مجموعه قرار دهیم.

وی افزود: اگر حوزه‌ای بخواهد در این زمینه وارد شود و ساخت و ساز کند زمین و پروانه را در قالب بناهای ماندگار در اختیار مجموعه‌های مختلف می‌گذاریم ولی قطعاً شهرداری، بضاعت این‌که بخواهد وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه شود را فعلاً ندارد.

شهردار کرمان بیان کرد: ما باید بتوانیم آثاری که هنرمندان کرمانی در حوزه‌های مختلف تولید می‌کنند را در کرمان نگهداری کنیم؛ چرا که این‌ها به‌عنوان گنجینه و سرمایه شهر حساب می‌شوند و ما به این اعتقاد داریم.

عالم‌زاده تصریح کرد: امروز وظیفه ما است که توجه ویژه‌ای به همه‌ نخبه‌های عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر داشته باشیم؛ چرا که اگر ما این کار را انجام دهیم قطعاً نسل آینده هم از ما یاد خواهند گرفت؛ ضمن این‌که این‌ها سرمایه‌های اجتماعی یک شهر هستند.

شهردار کرمان اظهار کرد: شهر مانند هر موجود زنده دیگری در حال رشد و نمو است و حوزه فرهنگ و هنر روح یک شهر است؛ نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم یک شهر رشد و توسعه‌یافتگی داشته باشد بدون آنکه به روح آن توجه کنیم؛ اصحاب فرهنگ و هنر کمک می‌کنند که شهر بتواند توسعه متوازن داشته باشد و زیرساخت‌های فکری شهر رشد کند.

عالم‌زاده افزود: قطعاً توجه خاصی که در این دوره شهرداری ـ با این‌که به معنی عام متولی فرهنگ نیست ـ به هنر می‌شود به این دلیل است که به نقشی که هنر در شهر می‌تواند داشته باشد آگاه هستیم.

شهردار کرمان تأکید کرد: آثار بانو برومند حیف است که با این شرایط نگه‌داری شوند و نه تنها آثار ایشان، بلکه بسیاری از هنرمندان شرایط مناسبی برای نگه‌داری آثار ندارند، برای همین درب شهرداری و معاونت فرهنگی ـ هنری بر روی هنرمندان باز است تا از هر ظرفیتی بتوانیم برای اعتلای فرهنگ و هنر کرمان استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha