عدم همکاری بانک‌ها با زلزله‌زدگان؛ علت سؤال از وزیر اقتصاد
کد خبر: 3859244
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

عدم همکاری بانک‌ها با زلزله‌زدگان؛ علت سؤال از وزیر اقتصاد

گروه اقتصاد ــ علیزاده، دلایل خود برای طرح سؤال از وزیر امور اقتصادی و دارایی را تشریح کرد و گفت: علت اصلی، همکاری نکردن بانک‌ها با مصوبه دولت و مجلس درباره امهال بدهی زلزله‌زدگان سال 1391 منطقه ارسباران است.

رضا علیزاده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره دلایل سؤال از وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: این سؤال در مورد زلزله سال 1391 در منطقه ارسباران است. در هیئت دولت و مجلس، درباره تسهیلات کسانی‌که توان بازپرداخت تسهیلات خود را نداشته‌اند مصوباتی صورت گرفته اما هنوز توسط بانک‌ها اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: در این رابطه قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری از وزیر اقتصاد سؤال کنیم و امیدواریم نتیجه مورد نظر حاصل شود. البته ایشان قرار است امروز در کمیسیون حضور پیدا کرده و توضیحات لازم را ارائه دهند تا برایمان روشن شود که موضوع چیست.

بانک‌ها باید به تعهدات خود در قبال زلزله‌زدگان عمل کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: مردم ورزقان، اهر و هریس و سایر مناطق زلزله‌زده دچار مشکل هستند لذا باید این مشکلات آنها به گونه‌ای حل شود تا در مناطق دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

منتخب مردم ورزقان در خانه ملت در پایان گفت: ما قبلاً با زلزله کرمانشاه و زلزله میانه و سراب هم مواجه بوده‌ایم لذا باید سازوکاری توسط وزارت اقتصاد تعریف شود که بانک‌ها به تعهدات وخود و مصوبات دولت و مجلس در این زمینه عمل کنند.

انتهای پیام
captcha