قرآن به ما می‌آموزد مطالعه جسته و گریخته فایده ندارد
کد خبر: 3858395
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

قرآن به ما می‌آموزد مطالعه جسته و گریخته فایده ندارد

گروه فرهنگی ــ معاون استاندار کرمان گفت: ما با قرآن می‌توانیم نگاه سیستمی پیدا کنیم و به ما می‌آموزد مطالعه جسته و گریخته فایده ندارد و باید پیوسته باشد و به یک نگاه کل برسد که قرآن کریم کل‌نگر است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان امروز چهارشنبه، 29 آبان‌ماه در مراسم تکریم خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به‌مناسبت هفته کتاب گفت: نهاد کتابخانه یکی از مقدس‌ترین نهادهاست زیرا با دو پدیده مهم کتاب و کتابخوانی سر و کار دارد.

وی افزود: کار در جمهوری اسلامی عبادت است، در صورتی که خالص برای خدا باشد البته میان کارها نیز تفاوت است.

بصیری با اشاره به ارزش کتاب، بیان کرد: ارزش نوشته‌ها به این است که خواندنی باشد زیرا کتاب مقدس و کتاب ضاله داریم؛ لذا هر چه نوشته شد خواندنی نیست، ارزش کتاب به این است که خواندنی باشد.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه کتاب آسمانی ما قرآن کریم است که ریشه آن کلمه قرائت و خواندن است، بیان کرد: مهم‌ترین، راحت‌ترین و ممکن‌ترین راه رسیدن به خداوند، خواندن آیات و روایت است.

وی افزود: ما با قرآن می‌توانیم نگاه سیستمی پیدا کنیم و به ما می‌آموزد مطالعه جسته و گریخته فایده ندارد و باید پیوسته باشد و به یک نگاه کل برسد که قرآن کریم کل‌نگر است.

بصیری با اشاره به اینکه چگونه خواندن و چه خواندن مهم است، گفت: در استانداری کرمان در زمینه افزایش سرانه مطالعه اقدام کرده‌ایم و یک ساعت در روزهای پنجشنبه همه با هم کتاب می‌خوانیم و بهانه وقت نداشتن برای کتابخوانی از بین رفته است.

احمد وفایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان در این مراسم گفت: برای افزایش سرانه مطالعه، اعضای کتابخانه‌ها و امانت کتاب، باید فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی را در کتابخانه‌ها افزایش بدهیم.

وی با اشاره به اینکه 905 نشست کتابخوان را در سال گذشته در کتابخانه‌های استان کرمان برگزار کرده‌ایم، افزود: بیش از 4000 هزار جلد کتاب توسط همکاران ما در این نشست‌ها معرفی شده است.

وفایی گفت: بیش از 2 میلیون و 900 هزار مراجعه‌کننده به کتابخانه‌های استان کرمان داشته‌ایم که رشد 10 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha