مصلی فردیس همچنان چشم‌انتظار اعتبار
کد خبر: 3856476
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

مصلی فردیس همچنان چشم‌انتظار اعتبار

گروه اجتماعی ــ امام جمعه فردیس گفت: اگر مدیریت‌ شهری فردیس پنج میلیارد تومان به تکمیل پروژه مصلی کمک کند، شبستان آماده می‌شود و تا سال آینده نمازجمعه را در مصلای جدید برگزار خواهیم کرد.

مصلی فردیس همچنان چشم‌انتظار اعتبار

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از دفتر امام جمعه فردیس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی، امام‌ جمعه شهرستان فردیس، بعدظهر روز دوشنبه، 20 آبان در حاشیه بازدید استاندار البرز و جمعی از مدیران استانی از پروژه نیمه‌کاره مصلای جدید فردیس با تشریح اقدامات انجام‌ شده در این پروژه، گفت: در سال 89 این ملک با مساحت دو هکتار برای احداث مصلی از سوی شهرداری کرج به ستاد نمازجمعه تحویل داده شد و با پیگیری‌های صورت‌ گرفته از سال 91 هرساله حدود 500 میلیون تومان میل‌گرد از سوی شهرداری کرج به پروژه مصلی اختصاص داده‌ شد. 

امام‌ جمعه شهرستان فردیس بیان کرد: سال 95 با فروش میل‌گردها و کمک‌های دیگر طبقه زیرزمین مصلی احداث شد و شهرداری کرج برای هر سال مبلغ دو و نیم میلیارد تومان اعتبار برای مصلای فردیس در نظر گرفت که تنها سال 96 این مبلغ جذب و در سال 97 با جدایی فردیس از کرج اختصاص این بودجه قطع شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین در سال 97 برای پرداخت بدهکاری چهار میلیارد تومانی به پیمانکار مصلی، دفتر و منزل امام‌ جمعه به فروش رسید و احداثات مصلای فعلی فردیس با مبلغ دو میلیارد و 400 میلیون‌تومان به شهرداری فردیس واگذار شد.

ایمانی با اشاره به تخصیص اعتبار دو میلیارد تومانی در سال جاری توسط شورای شهر فردیس به این پروژه، از مدیریت‌شهری فردیس برای احداث مصلای امام خمینی درخواست کمک کرد و گفت: اگر مدیریت‌شهری فردیس پنج میلیارد تومان به این پروژه کمک کند، شبستان آماده می‌شود و تا سال آینده نماز جمعه را در مصلای جدید برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مصلای جدید فردیس، سازه مستحکمی است که در سال 97 در انجمن بتن ایران به عنوان سازه برتر شناخته‌ شد، افزود: درصورت تکمیل تمام بخش‌ها، این سازه می‌تواند یک مجموعه و پایگاه فرهنگی برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف باشد، ضمن اینکه طبق نظر کارشناسان، این سازه توان تحمل زلزله هشت ریشتری را دارد که در مواقع بحران می‌تواند بیش از هشت هزار نفر را در خود جای دهد و نمادی برای شهرستان فردیس باشد.

در ادامه علی بوذری، رئیس هیئت امنای مصلای فردیس با اشاره به ویژگی‌های معماری این سازه، اظهار کرد: این بنا در دو طبقه و هر طبقه به مساحت چهار هزار و 200 مترمربع با صرف بیش از 9 میلیارد تومان احداث شده که در طبقه اول ستون‌ها به‌صورت میانی و در طبقه دوم سازه گنبد به‌صورت مجزا در ستون‌های کناری قرارگرفته و بنای ویژه این سازه به‌گونه‌ای است که مورد بازدید دانشجویان و اساتید معماری کشور قرارگرفته‌ است.

وی با اشاره به آغاز فصل بارش و احتمال واردشدن آسیب به سازه نیمه‌کاره گنبد گفت: درحال‌ حاضر عمده مسئله این پروژه، آب‌بندی گنبد است که استعلامات آن انجام‌ شده اما به‌ دلیل کسری بودجه موفق به اجرا نشدیم و امیدواریم با کمک و حمایت استاندار البرز و مدیریت شهری فردیس، بتوانیم نسبت به اجرای این بخش از پروژه و پیشگیری از وارد شدن آسیب به آن، اقدام کنیم. میزان اعتبار لازم برای تکمیل پروژه 32 میلیارد تومان است.

انتهای پیام
captcha