نقش مهم موقوفات در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی
کد خبر: 3853504
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

نقش مهم موقوفات در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه، گفت: سوابق آماری موقوفات سراسر کشور و به‌خصوص آمار استان کرمان نشان داده موقوفات از ابتدای شکل‌گیری نقش بسزایی در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی ایفا کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره اوقاف شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه، مهدی شریف رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه امروز چهارشنبه، 8 آبان گفت: یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه از بُعد قانونی، مدیریت و تولیت موقوفات فاقد متولی و نظارت بر موقوفات دارای متولی است.

وی افزود: سوابق آماری موقوفات سراسر کشور و به‌خصوص آمار استان کرمان نشان داده موقوفات از ابتدای شکل‌گیری نقش بسزایی در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی ایفا کرده‌اند به‌طوریکه گاهی برای ترویج فرهنگ ومعارف اسلامی، گاهی برای ساخت مدارس و مساجد، گاهی برای رفع نیازمندیهای مستمندان و فقرا، گاهی برای درمان و معالجه افراد بی بضاعت، گاهی برای توسعه و عمران شهرها و روستاها ،گاهی برای ازدواج زوجهای جوان، و گاهی در مطلق امور خیریه ، اثربخش بوده اند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه بیان کرد: متاسفانه مدتی است که کشور ما از موضوعاتی نظیر طلاق، اعتیاد، فقر و بیکاری جوانان به شدت رنج می‌برد و واقعیت اینست که حل و فصل تمام این مشکلات صرفا با اعتبارات دولتی و بودجه‌های عمومی دولت امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: برخلاف دیگر کشورها متاسفانه وقف در کشور ما علی‌رغم اینکه یک بنگاه اقتصادی قوی به شمار می‌رود به خوبی مدیریت نشده و با وجود سرمایه‌های عظیم ملکی و مالی که در این حوزه وجود دارد نتوانسته انچنان که باید و شاید به رونق تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند.

شریف اظهار کرد: وقف در غرب یک نهاد مالی پولی ‌قدرتمند برای حل مشکلات اجتماعی محسوب می‌شود ولی در کشور ما به رغم پشتوانه دینی و تاریخی نتوانسته تاکنون جای خود را در مدیریت اقتصادی باز کند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بافت رابر و ارزوییه تأکید کرد: در حوزه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه بیش از ۱۲۰ موقوفه منفعتی، ۲۲ بقعه متبرکه شاخص، ۳۰۸ مسجد و سه مصلی وجود دارد که می‌تواند به تحقق این سیاست کمک شایانی کنند.

انتهای پیام
captcha