فعال رسانه‌ای سعودی خواستار عادی سازی روابط با اسرائیل شد
کد خبر: 3852211
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
با وجود مخالفت مردم عربستان با سیاست‌های اسرائیل؛

فعال رسانه‌ای سعودی خواستار عادی سازی روابط با اسرائیل شد

گروه بین‌الملل- با وجود اینکه بیشتر مردم عربستان با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت می‌کنند، یک فعال رسانه‌ای سعودی با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر، تنها راه حل مسئله فلسطین را عادی سازی روابط با اسرائیل عنوان کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «عربی 21»،‌ «محمد خالد ابوشریف» شهروند سعودی اهل طائف، در حالی که پرچم اسرائیل را در کنار نام خود در صفحه شخصی‌اش در توئیتر قرار داده بود، ‌با انتشار ویدئویی در این شبکه اجتماعی از اسرائیل حمایت کرد و گفت:‌ اسرائیل حتی یک گلوله هم به سمت عربستان شلیک نکرده است، لذا دشمن سعودی‌ها نیست.

وی در این ویدئو که در صفحه توئیتری «اسرائیل به زبان عربی» وابسته به وزارت خارجه اسرائیل هم منتشر شد، از سیاست بن سلمان نسبت به اسرائیل حمایت کرد و گفت: من به بن سلمان کاملا اطمینان دارم. این، فلسطینیان هستند که هر روز به بن سلمان حمله می‌کنند.

صفحه «اسرائیل به زبان عربی»‌ در زیر این ویدئو توضیح داده است که تعداد شهروندان سعودی که اعتقاد دارند اسرائیل دشمن آنها نیست، رو به افزایش است.
 
این در حالی است که اکثریت مردم عربستان و ساکنان دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و در برابر آن مقاومت می کنند. 

این فعال رسانه‌ای سعودی ادامه داده‌ است:‌ ما به خاطر فلسطین با اسرائیل دشمنی می‌کنیم، اما فلسطینیان هر روز ویدئوهایی علیه بن سلمان منتشر می‌کنند.

وی همچنین از مردم عربستان خواست تا پرچم آمریکا و اسرائیل را در کنار پرچم عربستان در حساب توئیتری خود قرار دهند.
 
یادآور می‌شود،‌ از زمان روی کار آمدن بن سلمان به عنوان ولیعهد، روابط عربستان و رژیم صهیونیستی به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌ است. حتی گزارش‌ها حاکی از آن است که بن سلمان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مقام‌های عربی حاشیه خلیج فارس پیشتر در قایقی در دریای سرخ دیدار کرده بودند.
 
چندی پیش نیز شبکه پی.بی.اس در مستندی با عنوان «ولیعهد» فاش کرد که بن سلمان در جریان سفر ماه می سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به ریاض قول داده بود که اگر واشنگتن به عربستان کمک کند تا «ایران را شکست داده و بر خاورمیانه کنترل پیدا کند» رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و روابط را با آن رژیم عادی می‌کند.
انتهای پیام
captcha