رسالت طلبگی مانع از فراگیری علوم دیگر نشود
کد خبر: 3839256
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه:

رسالت طلبگی مانع از فراگیری علوم دیگر نشود

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه رسالت طلبگی و نگاه حوزوی ما نباید در فراگیری علوم دیگر تحت شعاع قرار گیرد، گفت: ممیزه ما از دیگر فراگیران علوم متعدد حوزوی بودن و روحیه معنوی است. امروز قریب به 60 رشته حوزوی در دانشگاه‌های کشور در حال تدریس است و لذا علاوه بر علم‌آموزی و حرکت با پیشرفت علم باید برای تقویت و رشد معنوی خود برنامه‌ریزی داشته باشم.

رشد تقوا و معنویت در حوزه‌های علمیه عامل اصلی تحول استبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه شب گذشته، 10 شهریور، در آیین اختتامیه نخستین دوره تخصصی مشاوره اساتید حوزه‌های علمیه استان‌ها در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم، اظهار کرد: بحث مشاوره و روانشناسی یکی از ابزار و توانمندی‌هایی است که امروز بشر نیاز به آگاهی‌های نسبی در این خصوص دارد.
 
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: من معتقد هستم با توجه به اهمیت نقش استاد در کلاس تمامی اساتید حداقل دوره عمومی مشاوره و تکنیک‌های متنابه آن را پشت سر بگذارند تا در سر کلاس تدریس بیش از پیش حال و احوال طلاب را درک کنند.
 
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه بیان کرد: متأسفانه مشکلات بودجه مانع از اجرای طرح مهم و وسیع آموزش‌ها و ارائه تکنیک‌های مشاوره در سطح کلان کشور شد، ولی از همکاران خودم در مدیریت مشاوره و خانواده تشکر می‌کنم که با این بضاعتی که داشتیم موفق به برگزاری این دوره مهم و اثرگذار شدند.
 
ملکی با اشاره به آسیب‌ها و آفت‌های موجود اظهار کرد: فعالیت و ایفا کردن نقش راهنما در عرصه مشاوره نیازمند تمرین، تلاش، مطالعه و دریافت اطلاعات به روز پیرامون این موضوع مهم است، چرا که اگر این ممارست و مطالعه وجود نداشته باشد بدون شک از علم عقب خواهیم ماند.
 
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رسالت طلبگی و نگاه حوزوی ما نباید در فراگیری علوم دیگر تحت شعاع قرار گیرد؛ چرا که ممیزه ما از دیگر فراگیران علوم متعدد حوزوی بودن و روحیه معنوی است.
 
وی تأکید کرد: امروز قریب به 60 رشته حوزوی در دانشگاه‌های کشور در حال تدریس است و لذا علاوه بر علم‌آموزی و حرکت با پیشرفت علم باید نسبت به تقویت و رشد معنوی خود برنامه‌ریزی داشته باشم چرا که رمز تحول در حوزه همین رشد تقوا و معنویت است، اینکه عالم با عمل باشیم.
 
انتهای پیام
captcha