بخش خصوصی یاری‌گر دولت در عبور از تحریم‌ها باشد
کد خبر: 3838095
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

بخش خصوصی یاری‌گر دولت در عبور از تحریم‌ها باشد

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می‌تواند یاری‌گر دولت در عبور از تحریم‌ها باشد، گفت: در شرایط ویژه‌ای که امروز بر کشور حاکم است، باید با حمایت‌های بیشتر، زمینه حضور جدی‌تر بخش خصوصی در عرصه اقتصادی را فراهم کنیم.

بخش خصوصی یاری‌گر دولت در عبور از تحریم‌ها باشد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، عصر امروز، ۵ شهریورمله، در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار کرد: بخش خصوصی می‌تواند یاری‌گر دولت در عبور از تحریم‌ها باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته به‌علت تحریم‌ها، نوسانات قیمت‌ها و صدور برخی بخشنامه‌های روزانه، اقتصاد کشور دچار مشکلات فراوانی شده بود که با مدیریت دولت، امسال به یک ثبات اقتصادی در کشور رسیده‌ایم که امید است تداوم یابد.

شهریاری افزود: در شرایط ویژه‌ای که امروز بر کشور حاکم است، باید با حمایت‌های بیشتر، زمینه حضور جدی‌تر بخش خصوصی در عرصه اقتصادی را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تمام مشکلات موجود در کشور، در آذربایجان‌غربی کارهای بسیار خوبی در بخش‌های عمرانی، اقتصاد‌ی، صادرات و سرمایه‌گذاری انجام گرفته است، به‌طوری‌که در هفته دولت چندین پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۴ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان در استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود که ۲ هزار میلیارد تومان آن متعلق به بخش خصوصی است.

استاندار آذربایجان‌غربی بهبود فضای کسب‌وکار را از دیگر توفیقات اقتصادی استان عنوان کرد و یادآور شد: آذربایجان‌غربی در شاخص بهبود فضای کسب‌وکار در پاییز و زمستان سال گذشته رتبه دوم کشور و در بهار امسال رتبه نخست کشور را کسب کرده و نرخ بیکاری استان نیز در بهار امسال ۴.۲ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام

captcha