بخش خصوصی؛ بازیگر اصلی اقتصاد کشور
کد خبر: 3838093
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴

بخش خصوصی؛ بازیگر اصلی اقتصاد کشور

گروه سیاست و اقتصاد - وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی، بازیگر اصلی اقتصاد کشور است، گفت: نگاه‌ها به جایگاه بخش خصوصی تغییر کرده است و اگر بخواهیم اقتصاد کشور به حالت مانا برسد، باید سهم بخش خصوصی را در اقتصاد کشور افزایش دهیم.

بخش خصوصی؛ بازیگر اصلی اقتصاد کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی، عصر امروز، ۵ شهریورماه، در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: امسال براساس آخرین آمار، تراز تجاری مثبت بوده است و نشان می‌دهد که اهتمام جدی برای افزایش صادرات غیرنفتی وجود دارد.

وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی طی پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۹ درصد رشد داشته است.

دژپسند افزود: بهترین ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در استان از نظر سرمایه ملی وجود دارد و استان به‌عنوان پیشانی ارتباط با ۴ کشور بوده و می‌تواند یک سکوی پرش باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی، بازیگر اصلی اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: نگاه‌ها به جایگاه بخش خصوصی تغییر کرده است و اگر بخواهیم اقتصاد کشور به حالت مانا برسد، باید سهم بخش خصوصی را در اقتصاد کشور افزایش دهیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: رهبر انقلاب تاکید اساسی بر نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصاد دارند و از این رو بخش خصوصی باید در شرایط تحریم بازارگشایی کند.

وی یادآور شد: برنامه جامعی برای توسعه زیرساخت‌های گمرکات سراسر کشور به‌ویژه آذربایجان‌غربی در دستور کار دولت قرار دارد.
انتهای پیام

captcha