موافقت با راه‌اندازی 3 مؤسسه قرآنی در اصفهان
کد خبر: 3831548
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳

موافقت با راه‌اندازی 3 مؤسسه قرآنی در اصفهان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ راه‌اندازی 3 مؤسسه قرآنی اصفهان پس از مصاحبه شفاهی و کتبی با مدیران و اعضای هیئت مدیره این موسسات مورد موافقت قرار گرفت.

حسین خاکسار هرندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: جلسه مصاحبه افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی مؤسسه قرآنی همراه با هیئت علمی آنها ماهی یکبار در اتحادیه قرآنی این استان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: این جلسه با حضور سه عضو متشکل از کارشناس قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان، پیشکسوت قرآنی و همچنین مدیرعامل اتحادیه تشکیل می‌شود. از متقاضیان و اعضای هیئت مدیره آزمون شفاهی روخوانی و روان‌خوانی و آزمون کتبی مفاهیم قرآنی براساس کتاب استاد مسعود وکیل و سؤالاتی براساس آیین‌نامه‌ها و اساسنامه‌های مدیریتی انجام می‌شود.
خاکسار هرندی اضافه کرد: پس از تأیید و قبولی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه، پس از درج اطلاعات در سامانه و طی کردن فرآیند، مجوز آنها صادر می‌شود.
یادآور می‌شود، مهد قرآن خمینی‌شهر، مهد قرآن شهر دهاقان و مؤسسه حجت‌ابن‌الحسن از فریدون شهر از جمله مؤسسات تأییدشده هستند.
همچنین در خبر دیگری از اتحادیه قرآنی اصفهان آمده است: جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم استان پس از دو سال وقفه و پس از تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی در ماه گذشته و درخواست فعال شدن کمیسیون‌های شورای توسعه فرهنگ عمومی در سطح استان، این جلسه تشکیل شد.
ارسالی//موافقت با راه‌اندازی 3 مؤسسه قرآنی در اصفهانطی این جلسه که با حضور 10 عضو از نهادها براساس اساسنامه متشکل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اتحادیه قرآنی استان، آموزش و پرورش، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و بسیج دانش‌آموزی و ... برگزار شد، در خصوص برخی از مفاد سند تحول آموزش عمومی چون بحث آموزش حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم و گسترش پیش‌دبستانی‌ها و مهد کودک‌های قرآنی بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام

captcha