۴۳۸ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در جنوب کرمان وجود دارد
کد خبر: 3830673
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

۴۳۸ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در جنوب کرمان وجود دارد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان گفت: ۴۳۸ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در جنوب استان کرمان وجود دارد که در آینده نزدیک به ۴۵۰ کانون می‌رسد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان دیروز یکشنبه، 6 مرداد در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: 438 کانون فرهنگی و هنری مساجد در جنوب استان کرمان وجود دارد که در آینده نزدیک به 450 کانون می‌رسد؛ لذا به‌دلیل اینکه شورای فرهنگ در گذشته هیچ اساسنامه‌ای نداشت از اعتبارات و بودجه‌ها برخوردار نمی‌شد ما می‌توانستیم کمک ناچیزی به این کانون‌ها انجام دهیم اما در آینده در ردیف بودجه قرار می‌گیرد.

وی یکی از مهم‌ترین مسائل انجام شده را امضای تفاهمنامه بین استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه 54 میلیارد تومان اعتبار برای سه سال آینده به جنوب استان کرمان تعلق گرفت که این در تاریخ فرهنگ و ارشاد اسلامی بی‌سابقه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان تصریح کرد: کارهای تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان منوجان به سیستم نمایشی فیلم دیجیتال انجام شده و با توجه به اینکه در دستور کار جدی فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده کارهای تجهیز سالن مجتمع فرهنگی و تبدیل آن به سینما پیگیری شد.

اسحاقی اظهار کرد: در زمینه توسعه و فعالیت‌های هنری و قرآنی جلسه‌ای با معین اقتصادی شهرستان منوجان انجام شد که مصوبات خیلی خوبی در این جلسه حاصل شد.

وی تأکید کرد: در راستای تمرکززدایی از برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک برنامه خاص فرهنگی و هنری به‌صورت ملی را در شهرستان منوجان پیگیری خواهیم کرد.

اسحاقی با اشاره به دستاوردهای سفر به شهرستان منوجان، تصریح کرد: تجهیز سالن مجتمع فرهنگی و در نهایت افتتاح سینمای شهرستان در چند روز آینده و بحث کمک به دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی که در شهرستان منوجان جزو مصوبات شورای فرهنگ عمومی بوده از دستاوردهای این سفر است.

انتهای پیام

captcha