ایجاد اشتغال؛ دغدغه امروز مسئولان
کد خبر: 3830604
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

ایجاد اشتغال؛ دغدغه امروز مسئولان

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، ایجاد اشتغال را دغدغه امروز جامعه و مسئولان دانست و بر ضرورت مهارت‌آموزی در این راستا تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس امروز، 6 مردادماه در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد شیراز که با عنوان مهارت، کارآفرینی و رونق تولید در محل باغ جنت برپا شده است، با بیان اینکه ایجاد اشتغال به عنوان دغدغه امروز جامعه و مسئولان مطرح است، گفت: مهارت‌آموزی ضرورت کشور است و باید در سطح استان با وحدت و همدلی گام‌های بلندتری در جهت فرهنگسازی، تبلیغ و توانمند سازی نیروی انسانی متخصص برداشته شود.
وی با تاکید بر اهمیت توسعه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما به پنجه های کارآمد نیاز داریم تا علم‌آموزی جوانان زمینه جذب آن‌ها در بازار کار را فراهم کند.
قاسم‌پور همچنین بر ضرورت توانمند سازی و تربیت نیروی انسانی متخصص تأكید كردو گفت: خدمات مهارت‌آموزی در سطح استان فارس در 700 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی انجام می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن ، اظهار کرد: جوانان می‌توانند مهارت‌های لازم را با استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیاموزند و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های استان در راستای کارآفرینی و رونق تولید گام بردارند .
وی، به کارگیری سرمایه‌های درونی کشور را از جمله مؤلفه‌های سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد: در شرایط کنونی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایجاد شده است جوانان می‌توانند با کسب مهارت و تقویت نیروی انسانی متخصص زمینه اشتغال زایی را در کشور مهیا کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بیان کرد: اختصاص اعتبار در زمینه مهارت‌آموزی‌های فنی و حرفه‌ای به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
انتهای پیام

captcha