هیئتی برای بازگرداندن کتب خطی به کتابخانه‌ها تشکیل شود
کد خبر: 3808284
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
امام جمعه تهران در نمایشگاه کتاب:

هیئتی برای بازگرداندن کتب خطی به کتابخانه‌ها تشکیل شود

گروه ادب ــ سید احمد خاتمی با حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: بسیاری از نسخ خطی قدیمی در خانه‌ها نگهداری می‌شوند و لازم است هیئتی برای بازگرداندن این کتب خطی به کتابخانه‌های بزرگ تشکیل شود.

هیئتی برای بازگرداندن کتب خطی به کتابخانه‌ها تشکیل شودبه گزارش ایکنا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، امروز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ضمن بازدید از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با محسن جوادی رئیس نمایشگاه دیدار و درباره مشکلات کاغذ، واردات کتاب، تخصیص یارانه و اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر با جوادی به بحث و گفتگو پرداخت.

خاتمی در این دیدار گفت: اگر کتابی به عنوان کتاب ارزشمند شناخته شود، نهاد‌های فرهنگی باید آن را حمایت کنند و این حمایت هم قبل و هم بعد از چاپ باشد. در مواقعی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نسخه را پیش از چاپ، پیش‌خرید کنیم تا نویسنده کتاب با خیال آسوده‌تر ادامه کار خود را انجام دهد.

امام جمعه موفت تهران در ادامه افزود: تعدادی از کتاب‌های چاپ شده در حوزه دینی وجود دارند که با گذشت زمان نیاز به بازنگری داشته و لازم است در این زمینه تحقیقاتی انجام گیرد.

خاتمی تصریح کرد: بسیاری از نسخ خطی قدیمی در خانه‌ها چه در خارج و چه در داخل کشور نگهداری می‌شوند و لازم است هیئتی از کتابخانه‌های بزرگ به منظور بازگرداندن این کتب خطی به کتابخانه‌های بزرگ تشکیل شود.
انتهای پیام

 

captcha