جدیدترین شماره فصلنامه قبسات منتشر شد
کد خبر: 3802131
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

جدیدترین شماره فصلنامه قبسات منتشر شد

گروه اندیشه ــ نودمین شماره از فصلنامه قبسات که به مباحث فکری، فلسفی و فرهنگی اجتماعی در حوزه معرفت‌پژوهی، دین‌شناسی و معارف و نظامات اجتماعی اسلامی می‌پردازد، منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ نودمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی «قبسات» به صاحب‌امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مدیرمسئولی حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد منتشر شد.

عناوین مقالات این شماره بدین قرار است: «نقش تفسیر تنزیلی در پیشرفت»، «نقد نگره تفکیکی در تبیین باور فطری به خدا»، «ابتنای اخلاق بر دین از دیدگاه آدامز و علامه طباطبایی»، «روش‌شناسی اکتشاف در مابعد طبیعت»، «فهم رابطه خدا با عالم از روی مثل در حکمت اسلامی با تأکید بر دیدگاه صدرا»، «نقد و بررسی نظریه بازگشت به سنت در معنویت‌گرایی سیاره‌ای»، «تاملی نظری در مفهوم عدالت جنسیتی».

یادآور می‌شود، این پژوهشنامه از پرتیراژترین مجله دارای درجه علمی ـ پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به موضوعات متنوع و مختلفی از قبیل عقلانیت، فلسفه دین، علم و دین، دین و دنیا، دین و آزادی، دین و توسعه، روانشناسی دین، حکمت صدرایی، معرفت‌شناسی، دین و اخلاق، تمدن‌ها، فرهنگ‌ها، تقابل یا تعامل، مبانی معرفتی و کلامی فقه، هرمنوتیک دینی، منطق فهم دین، اندیشه علوی، اندیشه سیاسی، احیاگری، قرائت‌پذیر انگاری دین، عرفان، زبان دین، تجریه دینی، پرداخته است.

انتهای پیام

captcha