هشدارهای پلیس برای امنیت خانه‌های خالی در تعطیلات
کد خبر: 3798758
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

هشدارهای پلیس برای امنیت خانه‌های خالی در تعطیلات

کانون خبرنگاران نبأ ــ سرقت از خانه و سرقت خودرو همچنان در صدر حوادث گزارش شده به پلیس آگاهی است، هشدارهای پلیس برای تأمین امنیت خانه‌های خالی از سکنه به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز را جدی بگیریم.

هشدارهای پلیس برای امنیت خانه‌های خالی در تعطیلات

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید، ایام تفریح و شادمانی مردم عزیز ما است. از طرفی این روزها برای افراد تبهکار و سارق به فرصتی برای دست‌اندازی به اموال شهروندان تبدیل می‌شود. بنابراین آشنايی شهروندان با فرصت‌های مختلفی كه سارقان حرفه‌ا‌ی و غيرحرفه‌ای برای انجام عمل مجرمانه‌ خود مترصد به‌دست آوردن آن‌ها هستند، نقش مهم و اساسی در كاهش اين جرم دارد. توصيه‌های پيشگيرانه‌ نيز در بيان اين فرصت‌ها نهفته است. توصيه‌هايی كه شايد بارها و بارها از زبان پليس شنيده باشيد و ما در اينجا فقط آنها را به شما يادآوری می‌كنيم:

1.همسایگان امین، شناخته شده و مورد اطمینان خود را در مورد برنامه تعطیلات مطلع کنید و مقصدتان را به آن‌ها بگویید. یک کلید از منزلتان در اختیار آن‌ها قرارداده تا در غیبت شما به آنجا رسیدگی کنند. در صورتی‌که قراراست در غیابتان از اقوام یا دوستان‌تان در منزل شما بمانند یا گاهی به آنجا بیایند همسایه‌های خود را در جریان قراردهید.
2. از رها کردن وسایل نقلیه موتوری در راه ورودی پارکینگ منزلتان اجتناب کنید. در عوض از یکی از همسایه‌ها بخواهید تا اتومبیل‌شان را در آنجا پارک کند.
3. از اداره پست بخواهید که تحویل نامه‌ها و مدارک پستی‌تان را به تعویق بیندازد.
4. اطمینان حاصل کنید که تمام درها و پنجره‌ها قفل است.
5. لوازم با ارزش خود را به صندوق امانات تحویل دهید.
6. هرگز پرده‌ها را نبندید زیرا این کار نشان‌دهنده این است که شما در منزل نیستید.
7. یک رادیو در منزل روشن کنید و اطمینان حاصل کنید که صدای آن به حد کافی بلند است که فقط از پشت در شنیده شود ولی آنقدر بلند نباشد که موجب آزار همسایه‌ها شود.
8. چراغ تایمر دار نصب کنید و آن‌ها را طوری تنظیم کنید که در ساعات مختلف روز و شب به دلخواه شما روشن و خاموش شوند.

انتهای پیام

captcha