پروژه‌های تولیدی سبب ایجاد اشتغال برای 4 هزار نفر در فارس خواهد شد
کد خبر: 3775669
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

پروژه‌های تولیدی سبب ایجاد اشتغال برای 4 هزار نفر در فارس خواهد شد

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: اینکه پروژه‌های صنعتی و تولیدی سبب ایجاد اشتغال برای 4 هزار و 796 نفر در فارس خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی همتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس امروز، 4 دی‌ماه در همایش ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی كه در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، با بیان اینکه پروژه‌های صنعتی و تولیدی سبب ایجاد اشتغال برای 4 هزار و 796 نفر در فارس خواهد شد كه صنایع آلومینیوم، کربنات سدیم، سیمان خاکستری و غیره از جمله این طرح‌های مهم است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر ماه یک جلسه توسط کارگروه صادرات استان فارس تشکیل شد، اظهار کرد: تمام این جلسات منجر به رشد 2.1 درصدی صادرات استان شد.
همتی با بیان اینکه آمریکا مهمترین بازار صادرات فرش فارس بوده است، گفت: سال گذشته 52 میلیون دلار صادرات فرش به آمریکا انجام شد اما امسال این رقم به صفر رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تعداد بافندگان فرش در فارس را 109 هزار نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته فرش و گبه قشقایی فارس ثبت جهانی شد و انجیرستان دیم استهبان و انار فاروق مرودشت در فهرست ملی قرار گرفت.
وی همچنین از برگزاری 246 جلسه کارگروه رفع موانع و تسهیل ویژه واحدهای تولیدی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 175 واحد صنعتی به بانک‌های استان معرفی شدند و 701 میلیارد تومان تسهیلات به آن‌ها پرداخت شود.
انتهای پیام

captcha