آئین‌نامه مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی به تصویر کشیده می‌شود
کد خبر: 3774830
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
برای ایجاد وحدت رویه در کشور؛

آئین‌نامه مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی به تصویر کشیده می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آئین‌نامه‌ و نکات مهم درباره نحوه داوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی با حضور داوران و استادان بنام هر رشته به تصویر کشیده می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی سراسر کشور، که هر ساله در چهار مرحله آموزشگاهی، مناطق، استان‌ها و کشوری برگزار می‌شود، همزمان با هفته قرآن و عترت این وزارتخانه از 24 آذرماه آغاز شد.
در سنوات گذشته، استان‌های توانمند از حضور داوران ملی و بین‌المللی برای آماده‌سازی دانش‌آموزان بهره‌مند می‌شدند، اما استان‌های کم‌برخوردار از وجود استادان محروم بودند. لذا برای ایجاد وحدت رویه و حاکم کردن عدالت مقرر شد تا انتظارات داوران مسابقات از دانش‌آموزان شرکت‌کننده براساس آیین‌نامه‌های موجود، با حضور استادان ضبط تصویری انجام و در کشور توزیع شود.

ضبط صوتی و تصویری آئین‌نامه و نکات داوری مسابقات به سفارش اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در مرکز تولیدات چندرسانه‌ای (مبین) سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی انجام می‌شود.
میکائیل باقری، معاون اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه این ضبط صوتی و تصویری در قالب یک لوح فشرده در اختیار دانش‌آموزان (راه‌یافتگان به مرحله استانی و  کشوری)، داوران، مربیان و کارشناسان قرآن و عترت و نماز کشور قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از این طریق دانش‌آموزان با انتظارات داوران مسابقات آشنا و آماده اعزام به مراحل استانی و کشوری می‌شوند. قطعاً این فایل‌های تصویری همراه با نمونه‌هایی از اجراهای دانش‌آموزان است تا اعمال سلیقه‌ها در امتیازدهی در استان‌های مختلف کمتر شود.
باقری افزود: اعمال سلیقه‌ها در داوری رشته‌های پژوهشی چون تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز بیشتر دخالت دارد. در این فایل‌های صوتی و تصویری نمونه‌های عینی و با شاهد مثال ارائه می‌شود؛ برای نمونه در رشته نهج‌البلاغه از سیدحسین صدرالحفاظ، رشته صحیفه سجادیه از حجت‌الاسلام اعوانی و برای سایر رشته‌ها نیز از داوران ملی و بین‌المللی بهره‌مند شده‌ایم.
انتهای پیام

captcha