ترویج باورهای دینی کلید حل آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3752713
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

ترویج باورهای دینی کلید حل آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: تقویت باورهای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارد و باید با آموزش و آگاه‌سازی با پدیده اعتیاد مقابله کرد.

ترویج باورهای دینی کلید حل آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش ایکنا، از زنجان، عبدالرضا شهبازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ظهر دیروز چهارشنبه 11 مهر ماه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید 25 درصد از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد کاهش یابد، اظهار کرد: برای تحقق این برنامه و کاهش آمار ابتلا به موادمخدر در جامعه، نیازمند مشارکت ایثارگرانه و اهتمام جدی و همگانی است.
وی اقدامات سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت مقابله با شیوع مواد مخدر در جامعه را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: نباید بحث مبارزه با مواد مخدر را امری صرفاً پلیسی و قضایی قلمداد نمود، بلکه باید با آموزش، آگاه‌‌سازی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگ سازی، به مقابله با این پدیده شوم اجتماعی پرداخت.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، عدم اعلام و درمان افراد مبتلا به مواد مخدر از سوی خانواده‌ها را یکی از دلایل عدم انجام اقدام به موقع در درمان معتادین برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات ستاد مبارزه با موادمخدر از خانوده‌های معتادان بیش از 50 درصد از خانواده‌ها اعلام کردند که بعد از دو الی سه سال متوجه اعتیاد یکی از اعضای خانواده خود شدند.
وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت اماکنی مانند مساجد، حوزه‌های علمیه، تبلیغات اسلامی و دیگر اماکن مذهبی در راستای مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد: تقویت باورهای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارد که برای موفقیت در این امر نیز باید حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای دینی پای کار باشند.
انتهای پیام
captcha