لزوم تقویت ایمان پای تریبون‌های محرم
کد خبر: 3752222
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
فیض‌آبادی تأکید کرد؛

لزوم تقویت ایمان پای تریبون‌های محرم

گروه فرهنگی - یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: در تریبون‌های محرم باید به اینکه عزت در دست خداست که به هر کس بخواهد، می‌دهد و همچنین رزاق بودن خداوند به مخاطبان منابر عزاداری که تعدادشان هم کم نیست، به ویژه جوانان، یادآوری شود.

تقویت ایمان پای تریبون‌های محرم
حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص موضوعات تریبون‌های محرم بیان کرد: تریبون‌های محرم مخاطبان زیادی دارد؛ لذا سخنرانان باید علاوه بر تبیین مسائل اخلاقی و دینی توجه ویژه به تبیین مسائل مختلف و مورد نیاز در جامعه داشته باشند.
وی افزود: مسائل اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و... در مراسم عزاداری امام حسین(ع) توسط سخنرانان بیان می‌شود اما بسیاری از مردم تصور می کنند که نشاط و امید از جامعه رفته است و این به خاطر تأثیرات فضای مجازی است.
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: مردم به پیام های فضای مجازی اعتماد نکنند در این فضاها شایعه و دروغ زیاد است و این موارد موجب تضعیف روحیه و از بین رفتن امید می‌شود؛ لذا باید سخنرانان به مردم در شرایط‌های سخت جامعه با تبیین مبانی دینی امید بدهند و این جز با ارائه راهکارهایی در راستای تقویت ایمان مردم میسر نیست.
وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه بی‌ایمانی و ضعف ایمان است، ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که در جامعه با گرانفروشی، احتکار و مواردی از این قبیل مواجه هستیم در حالی که اگر مردم ایمانشان قوی باشد، دیگر گرانفروشی و احتکار نخواهند کرد، از طرفی نگرانی از قحطی دیگر معنا نخواهد داشت.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: بسیاری از جوانان به دلیل شرایط سخت اقتصادی از ازدواج امتناع می‌کنند اما اگر جوانان به رزاق بودن خداوند متعال ایمان داشته باشند، ازدواجشان را به تأخیر نخواهند انداخت و از طرفی اگر افراد عزت را از خدا بدانند برای کسب عزت به دنبال کسب مدرک ازدواج خود را به تأخیر نمی‌اندازند.
فیض‌آبادی بیان کرد: در تریبون‌های محرم باید به اینکه عزت در دست خداست که به هر کس بخواهد، می‌دهد و همچنین رزاق بودن خداوند به مخاطبان منابر عزاداری که تعدادشان هم کم نیست، به ویژه جوانان، یادآوری شود.

انتهای پیام

captcha