نوای قرآن در کتابخانه حضرت زهرا(س)/ دخترانی از جنس «کاتبان وحی»
کد خبر: 3750957
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

نوای قرآن در کتابخانه حضرت زهرا(س)/ دخترانی از جنس «کاتبان وحی»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ از کنار کتابخانه حضرت زهرا(س) قم که عبور می‌کنی نوایی خوش به گوش می‌رسد، نوایی از جنس قرآن که با همخوانی دخترانی از جنس کاتبان وحی رقم می‌خورد.

درس ادیب اگر بود زمزمهٔ محبتی/ جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای رابه گزارش ایکنا از قم، این روزها وقتی پا در کتابخانه حضرت زهرا(س) قم می‌گذاری علاوه بر فضای علمی و معنوی، زمزمه و نوای قرآن‌آموزانی شنیده می‌شود که جان و روح خود را با کلام الهی معطر می‌کنند.

زمرمه و نوا و صوت قرآن، دختران خردسال و نوجوانی که به عشق حفظ قرآن به این مکان آمده و در حال سپری کردن حفظ در ‌قالب طرح کاتبان وحی هستند. برخی از افراد حاضر در این طرح کسانی هستند که اگر چه ابتدا با علاقه چندانی نیامده و به گفته خودشان برای پرکردن اوقات فراغت آمده اند ولی امروز دل کندن آنان از این فضا، برایشان کابوس است.

مریم رفیعی از جمله این قرآن‌آموزان است که در گفت‌و‌گو با ایکنای قم عنوان کرد: مرداد 96 یکی از دوستان مادرم که مربی کلاس حفظ قرآن بود به من پیشنهاد شرکت در کلاس تخصصی کاتبان وحی را داد که در ابتدا جدی نگرفتم و فقط برای گذراندن اوقات فراغت، ثبت نام کردم ولی با گذشت زمان به حفظ قرآن علاقه‌مند شدم و با عشق و اشتیاق تا امروز ادامه دادم.  
وی ادامه داد: در گذشته هیچ وقت فکر نمی‌کردم که در کلاس حفظ قرآن شرکت کنم و هر کسی که حافظ قرآن بود صبر و علاقه‌اش در یادگیری قرآن برای من قابل درک نبود تا این که یک روزی تصمیم گرفتم قرآن حفظ کنم و ادامه دادم. 
رفیعی درباره عشق و علاقه‌اش به فراگیری قرآن گفت: در ترم چهارم دانشگاه مرخصی گرفتم و با حمایت خانواده‌ام و تلاش و پشتکار به حفظ و یادگیری قرآن ادامه دادم و حتی گاهی برای تکرار و تمرین آیات از خواب و تفریحم گذشتم. 
قرآن‌آموز طرح کاتبان وحی افزود: یادگیری و حفظ قرآن توفیقی می‌خواهد که خدا نزد من قرار داده است و از زمانی که شروع به یادگیری قرآن کردم صبورتر شده‌ام و حس شیرینی نصیب من شده است. 
وی در پایان گفت: در کلاس تخصصی حفظ قرآن علاوه بر حفظ، ترجمه و تفسیر روایی مختلفی را هم فرا‌می‌گیریم و قصد دارم بعد از پایان کلاس حفظ قرآن، در رشته فلسفه ادامه تحصیل بدهم و دانش قرآنی خود را در این رشته به کار بگیرم.

انتهای پیام

captcha