تجلیل از جوانترین شهید اهل سنت دفاع مقدس
کد خبر: 3743215
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

تجلیل از جوانترین شهید اهل سنت دفاع مقدس

گروه فرهنگی - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدای شهرستان چابهار دیدار و از خانواده شهید سبیل اخلاقی، جوان‌ترین شهید اهل سنت دوران هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد.

تجلیل از جوانترین شهید اهل سنت دفاع مقدس 

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی‌محلاتی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته، 10 شهریورماه با سفر به چابهار علاوه بر کلنگ‌زنی ساخت اسکله ساماندهی 600 قایق بندر کنارک، با خانواده شهدای شهرستان چابهار نیز دیدار کرد.
وی در دیدار با خانواده شهید سَبیل اخلاقی که با 11 سال و هشت ماه به‌عنوان جوانترین شهید دفاع مقدس از او نام برده می‌شود، بیان کرد: انقلاب ما، انقلاب «اسلامی» است و نه تنها شیعی، بطوری که می‌بینیم از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 230 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده و 11 هزار نفر از آنان شهدای اهل سنت بوده‌اند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: شهید مانند شمعی است که می‌سوزد و تمام می‌شود اما همه از نورانیت آن برخوردار می‌شوند.
وی اظهار کرد: دشمنان ما در طول 40 سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، به انواع توطئه‌ها علیه انقلاب و این ملت انقلابی دست زده‌‌اند، اما حاکم بودن فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت باعث شده است تا همیشه دشمنان ملت مأیوس شوند.
شهیدی محلاتی با بیان اینکه خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از قانع‌ترین مردم این منطقه هستند، اظهار کرد: بررسی مشکلات خانواده شهدا از افتخارات مسئولان است و نباید خانواده شهدا مشکل مسکن، اشتغال، ادامه تحصیل و دغدغه مالی داشته باشند.
این مقام مسئول با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران از هیچ تلاشی برای خدمات رسانی به خانواده‌های شهدا دریغ نخواهد کرد، از استاندار سیستان و بلوچستان و فرمانداران چابهار و کنارک خواست تا مشکلات زمین برای ساخت واحد مسکونی خانواده شهدا را به طور جدی تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
به گزارش ایکنا، شهید سَبیل اخلاقی از شهدای اهل سنت بلوچستان است که با 11 سال و هشت ماه به‌عنوان جوانترین شهید دفاع مقدس شناخته می‌شود. وی در خرداد ماه سال 1353 چشم بر جهان گشود و در آذر ماه سال 1364 در عملیات هورالعظیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

captcha