مطبوعات در راستای اعتمادبخشی به افکار عمومی فعالیت کنند
کد خبر: 3735783
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

مطبوعات در راستای اعتمادبخشی به افکار عمومی فعالیت کنند

گروه اجتماعی- استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم اثربخشی مطبوعات به وضعیت فرهنگی جامعه گفت: مطبوعات داخلی باید در راستای اعتمادبخشی به افکار عمومی فعالیت کنند.

فعالیت مطبوعات، اعتمادبخشی به افکار عمومی باشد 

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در دیدار مدیران مسئول روزنامه‌های استان با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: دولتی که در چارچوب یک نظام مردم‌سالار مدیریت کشور را بر عهده گرفته است، می‌داند هر هزینه‌ای برای گردش سالم اطلاعات در جامعه داشته باشد در جهت تداوم ذات مردم‌سالاری خواهد بود.
وی با بیان اینکه این مطالب عمدتا به صورت شعاری مورد توجه قرار می‌گیرد، ولی در عمل آنچنان که باید و شاید انجام نشده است، افزود: برای درمان دردها بیشتر به مُسکّن ها توجه کرده‌ایم و به عمق درد و مشکل کمتر پرداخته شده است.
استاندار اصفهان یکی از اشکالات فعلی را نداشتن عمق راهبردی مناسب برای شناخت آسیب‌ها دانست و خاطرنشان کرد: گسترش فضای مجازی وضعیت فرهنگ از جمله کتاب‌خوانی و روزنامه‌خوانی جامعه را تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین برای بهبود وضعیت رسانه‌ها به ویژه روزنامه‌ها باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت پذیرد.
مهرعلیزاده از مدیران مسئول روزنامه‌های استان خواست در راستای بهبود سرانه مطالعه کشور و اثربخشی به وضعیت فرهنگی جامعه به ارائه راهکار بپردازند و افزود: با وجود گسترش فضای مجازی، برخی روزنامه‌ها در کشورهای دیگر همچنان مرجعیت خبردهی خود را در کشور خود و حتی دنیا حفظ کرده‌اند، بنابراین لازم است مطبوعات داخلی نیز در راستای اعتمادبخشی به افکار عمومی فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه همواره آنکه به عقل و دانش نزدیک‌تر باشد ماندگارتر خواهد بود، تصریح کرد: ما برای بهبود وضعیت فرهنگی استان به ویژه حوزه رسانه و بهبود وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد و شما نیز بررسی کنید که به منظور رسیدن به حالت مطلوب برای رسانه‌های مکتوب چه فعالیت‌هایی لازم است انجام شود.
استاندار اصفهان یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها را بحث فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه سیاست‌گذار حوزه فرهنگ بوده و شهرداری‌های استان نیز برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی وظیفه مخصوص به خود را دارند و لازم است در راستای وظایف ذاتی خود با اداره کل ارشاد همکاری کنند.
انتهای پیام

captcha