کسب 9 رتبه برتر در مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان، توسط زنجانی‌ها
کد خبر: 3735725
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

کسب 9 رتبه برتر در مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان، توسط زنجانی‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: دانش آموزان استان زنجان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان سراسر کشور 9 رتبه برتر را از آن خود کردند.

کسب 9 رتبه برتر در مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان، توسط زنجانی‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، محمود عباسی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش برگزاری مسابقات قرآن در تعمیق باورهای دینی، گسترش معارف اسلامی و ارزش‌های مذهبی و تربیتی در بین دانش آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان استان زنجان در مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان سراسر کشور موفق به کسب 9 رتبه برتر شدند.
وی با اشاره به شرکت 75 هزار نفر از دانش‌آموزان در مسابقات قرآن نماز و عترت دانش‌آموزان سال تحصیلی 97-96 در دو بخش آوایی و پژوهشی  بیان کرد: این مسابقات در 14 رشته  شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ5جزء، حفظ10جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، مفاهیم قرآن کریم ، مداحی ، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، اذان، احکام و انشای نماز) برگزار شد.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 2 هزار نفر از فرهنگیان نیز در 8 رشته  از جمله قرائت تحقیق، حفظ10جزء قرآن کریم، نهج البلاغه و روش تدریس احکام در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند، عنوان کرد: تعداد 31 هزار و 511 نفر از دانش‌آموزان به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و از این تعداد 98 نفر از همکاران و تعداد یک هزار و   235 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.
این مسئول یادآور شد: در نهایت8  نفر از همکاران و 74 نفر از دانش‌آموزان به مرحله کشوری اعزام شدند که نتیجه این رقابت یک ساله کسب 9 رتبه کشوری در بین دانش‌آموزان بود.
عباسی تلاش برای انس بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان با قرآن کریم، ایجاد انگیزه در دانش‌آموزانی که برای اولین بار قصد ورود به رشته قرائت دارند،  جذب حداکثری دانش‌آموزان و مشارکت آنان در توسعه و تعمیق قرآن در جامعه اسلامی، شناسایی نخبگان و فعالان مستعد در عرصه قرآن کریم و ایجاد بستر رشد آنان و انتقال فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان از مدارس به منازل را از جمله اهداف مهم برگزاری مسابقات قرآنی برشمرد.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان از دیگر اهداف این مسابقات به بهره‌مندی معنوی آحاد جامعه به ویژه خانواده‌های دانش‌آموزان از کلام وحی با پخش آوای ملکوتی قرآن و اذان در منازل توسط شرکت‌کنندگان، آغاز اصولی، صحیح و زیربنایی فن تلاوت توسط دانش‌آموزان، توجه جدی به علاقه و انگیزه دانش‌آموزان مستعد به ویژه در مناطق محروم که دسترسی به اساتید قرآن ندارند، اشاره کرد.
وی با اشاره به فعالیت 12 دارالقرآن دانش‌آموزی در سطح استان خواستار ورود جدی دارالقرآن‌ها به مدارس از جمله مدارس ابتدایی دولتی برای بسط، توسعه و تعمیق قرآن در بین دانش‌آموزان و آماده‌سازی آنها برای ورود به مسابقات سال تحصیلی آتی شد.
انتهای پیام
captcha