روحانیون بهترین مروج فرهنگ وقف در جامعه هستند
کد خبر: 3727419
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
تدینی:

روحانیون بهترین مروج فرهنگ وقف در جامعه هستند

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه روحانیون به عنوان بهترین مروج فرهنگ وقف در جامعه هستند، افزود: روحانیون ضمن آگاهی لازم از شرایط و ضوابط این سنت حسنه، وقف و نیازهای روز جامعه در وقف را برای مردم تشریح کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 12 تیر در دیدار امام جمعه و جمعی از هیأت امنای امامزاده بی‌بی دختر شهر اختیارآباد به مشکلات و حجم سنگین پرونده‌های موقوفات حوزه شهر شهر کرمان پرداخت و گفت: یکی از وظایف مهم و اصلی اوقاف در راستای عمل امینانه به نیات واقفین خیراندیش و احیای موقوفات می‌باشد.
وی افزود: بیشتر اراضی وقفی در محدوده شهر کرمان در دست مردم و ارگانها و سازمان‌های دولتی می‌باشد که متأسفانه بخشی از این املاک بدون هیچ رابطه اجاره‌ای با اوقاف هستند که دست ما را در ادای حق نیات واقفین کوتاه کرده است.
حجت‌الاسلام تدینی بر لزوم بازنگری بر وضعیت موقوفات قابل سرمایه‌گذاری بخصوص موقوفات حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: موقوفاتی که از زمان گذشته تا به امروز میراثی ماندگار در اختیار ما گذاشته شده به دلیل عملکرد ضعیف متولیان امر و شرایط اقلیمی، امروزه به مرز نابودی کشیده شده و مورد ملاک سنجش مردم قرار گرفته اند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد: موقوفه آباد متولی دلسوز می‌خواهد تا بتواند در خدمت به مردم و جامعه باشد
وی با اشاره به خدمات تأثیر گذار وقف در بحث امنیت و ساخت مدرسه توسط خیران استان کرمان گفت: این سنت حسنه اگر به خوبی در جامع ترویج شود ضمن اعتماد سازی به مردم موقوفات آباد و حقوق آن رعایت خواهد شد.
حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه روحانیون به عنوان بهترین مروج فرهنگ وقف در جامعه، ضمن آگاهی لازم از شرایط وضوابط این سنت حسنه، وقف و نیازهای روز جامعه در وقف را برای مردم تشریح کنند.
انتهای پیام

captcha