مهم‌ترین رکن پیشگیری از جرم باورهای دینی است
کد خبر: 3727367
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

مهم‌ترین رکن پیشگیری از جرم باورهای دینی است

گروه اجتماعی- استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تقویت بنیه دینی و باورهای دینی عاملی مؤثر در کاهش جرائم در جامعه است.

مهم‌ترین رکن پیشگیری از جرم باورهای دینی است

مسعود حمیدی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با بیان اینکه تقویت بنیه دینی عاملی مؤثر در کاهش جرائم در جامعه است، گفت: باورهای دینی مهم‌ترین رکن پیشگیری از جرم است.
وی افزود: تعالیم اخلاقی اسلام انسان را به سمت دوری از رذائل هدایت می‌کند و این مسئله دلالت بر این دارد که تقویت بنیه دینی و عمل به احکام الهی خود عاملی مؤثر در کاهش جرائم در جامعه است.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با نگاه به آموزه‌های دینی می‌بینیم که آنچه امروز از آن به عنوان پیشگیری از جرم یاد می‌شود در تار و پود پیام‌های آسمانی و رهنمودهای انبیا و اولیا الهی بوده است.
حمیدی اظهار کرد: رسالت دین رهایی انسان از تباهی و گمراهی است و پیشوایان دینی برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند.
وی درادامه با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: آموزش و نهادینه کردن فرهنگ قرآن در بین مردم الگوگیری از آموزه‌های دینی و قرآنی در زندگی را برای نسل جوان به همراه دارد.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: انس با قرآن مطمئنا در پیشگیری و کاهش وقوع جرم مهم است.
حمیدی اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌تواند در زمینه یاد شده مؤثر باشد ترویج و گسترش محافل قرآنی در سطح جامعه است که باید با استفاده از روش‌های نوین و برنامه‌های جذاب حضور جوانان را در این محافل گسترش دهیم که این خود عاملی تأثیرگذار در امر یاد شده است.
نقش نهادساز فرهنگ
وی عنوان کرد: در راستای یاد شده نباید صرفا به انجام فعالیت‌های قرآنی بسنده کنیم بلکه باید جامعه را به سمت آشنایی بیشتر با مفاهیم و فلسفه دین و احکام هدایت کنیم.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی درادامه با تأکید بر ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی گفت: فعالیت‌های فرهنگی از اهمیت والایی در مسیر یاد شده برخوردار است و این اهمیت از ارزشی دوچندان برخوردار خواهد شد که به منظور تقویت ایمان و اخلاق اجرا شود.
حمیدی نقش برنامه‌های فرهنگی را در پیشگیری از جرم در جامعه را مهم دانست و افزود: تقویت باورهای دینی و اعتقادی از برنامه‌های مهم فرهنگی است.
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم باورهای دینی و اعتقادی را تقویت کنیم جامعه را از بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات حفظ کرده‌ایم.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم باید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را گسترش دهیم.
حمیدی درپایان نقش نهادساز فرهنگ را امری انکارناپذیر دانست و گفت: اگر با ابزار فرهنگ دست به آسیب‌شناسی بزنیم این امر به ما کمک می‌کند تا برخی راه‌کارها را بشناسیم و در مسیر پیشگیری از جرم استفاده کنیم.
انتهای پیام

captcha