135 فعال قرآنی کردستان از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند
کد خبر: 3726158
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲

135 فعال قرآنی کردستان از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از بهره‌مندی ۱۳۵ فعال قرآنی استان از مزایایی بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: این افراد شامل فعالان، مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی می‌شود.

135 فعال قرآنی کردستان از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، هفتم تیرماه در نشست هم‌اندیشی با فعالان و مدیران مسئول مؤسسات قرآنی استان در سنندج اظهار کرد: مؤسسات قرآنی یکی از ظرفیت‌های قابل‌توجه درزمینهٔ ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در بطن جامعه است.
وی برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن کریم، تفسیر، احکام، محافل قرآنی، پژوهش، اجرای طرح‌های قرآنی را ازجمله فعالیت مؤسسات قرآنی برشمرد و افزود: جامعه امروز نیازمند تقویت این فعالیت‌هاست.
گلباغی بیان کرد: برگزاری جشنواره آیات، نغمه‌های محمدی، دوره‌های داوری قرآن کریم، دوره‌های آموزش قرآن به کودکان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مواردی ازاین‌دست از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های است که در معاونت قرآن و عترت برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه پیش‌بینی‌شده است.
اتاق اندیشه ورزی در مؤسسات قرآنی تشکیل شود
مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از مدیران مؤسسات قرآنی خواست تشکیل اتاق اندیشه ورزی، برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری با موضوع قرآن و عترت، اجرای نمایش فاتحان آسمان، انجام پژوهش‌های قرآنی و فراهم کردم زمینه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی را در دستور کارهای خود قرار دهند.
وی به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن به توصیه مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: مؤسسات قرآنی می‌توانند با مشارکت در این طرح به رسالت خود جامه عمل بپوشانند.
گلباغی از بهره‌مندی ۱۳۵ فعال قرآنی استان از مزایایی بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و اعلام کرد: این افراد شامل فعالان، مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی می‌شود.
وی همچنین به شورای توسعه قرآن نیز اشاره کرد و بیان کرد: آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و پژوهش از وظایف و دستورالعمل‌های است که در این شورا دنبال می‌شود.
مدیرمسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ارائه درجه هنری به حافظان و قاریان قرآنی، حمایت از فعالان این عرصه، فراهم کردن زمینه ارتقای مربیان قرآن در استان‌ها را ازجمله مأموریت‌ها و اولویت‌های برنامه‌ای خود می‌داند و آن‌ها را پیگیری می‌کند.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این نشست مربیان و فعالان قرآنی استان به بیان دغدغه‌ها ئ مسائل و مشکلات خود پرداختند.
انتهای پیام

captcha