بیکاری؛ عامل ارتکاب جرم اکثر مجرمین در محلات
کد خبر: 3726037
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱

بیکاری؛ عامل ارتکاب جرم اکثر مجرمین در محلات

گروه اجتماعی – رئیس دادگستری محلات گفت: علت ارتکاب جرم اکثر مجرمین بیکاری است. بعضی اشخاص با وجود دریافت وام اشتغال هنوز از کارگران غیر‌ایرانی استفاده می‌کنند؛ کار آن ها جرم است و پیگرد قانونی دارد.

بیکاری؛ عامل ارتکاب جرم اکثر مجرمین در محلات

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رسول احمدی رئیس اداره دادگستری محلات در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت: حوزه قضایی محلات در سال ۹۶، بیست هزار و 921 فقره پرونده وارده داشته که از این تعداد بیست هزار و 416 فقره مختومه اعلام شده است. از تعداد پرونده‌های مختومه ۶۶۸۵ فقره در دادگاه ها، ۹۷۷۱ فقره در دادسرا‌ها و ۴۸۶۵ فقره در شعب شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: بنده از تلاش و مجاهدت خالصانه اعضا شورای حل اختلاف که بدون هیچ‌گونه حقوق و مزایا مشغول به حل اختلافات و رفع کدورت‌ها هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم. وجود بیش از ۳ هزار تبعه بیگانه و اشتغال آنان در واحد‌های مختلف کارگاهی در سطح شهرستان کاملا خلاف حمایت از کالا و کارگر ایرانی است.
رئیس دادگستری محلات با بیان اینکه علت ارتکاب جرم اکثر مجرمین بیکاری است تصریح کرد: این‌که ما فکر کنیم کارگر ایرانی خوب کار نمی‌کند فکر درستی نیست و می‌توان با فرهنگ‌سازی زمینه این کار را فراهم کرد. بعضی اشخاص با وجود دریافت وام اشتغال هنوز از کارگران غیر‌ایرانی استفاده می‌کنند؛ کار آن ها جرم است و پیگرد قانونی دارد.
وی ادامه داد: برخی از رفتار‌های هنجار‌شکنانه مانند کشف حجاب در حین رانندگی و سگ‌گردانی باعث جریحه‌دار‌شدن احساسات مردم متدین شده که ما ضمن تذکر شدید به این افراد، از نهاد‌هایی که متولی فرهنگ هستند می‌خواهیم اقدامات فرهنگی لازم را انجام دهند.
احمدی تشریح کرد: پدیده رباخواری هنوز در شهرستان وجود دارد که من از مردم می‌خواهم در دام این خون‌خواران نیوفتند و از این افراد هم می‌خواهم که با مطالعه قرآن و احادیث توبه کنند. مشکلات زیست‌محیطی محلات به معضلی بزرگ تبدیل شده و متاستفانه اداره محیط زیست محلات تا‌کنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده است.
وی افزود: معادن محلات در سلطه عده خاصی می‌باشد و سهم مردم از این سرمایه عظیم ناچیز است. در حال‌حاضر سهم مردم از این معادن فقط گرد و غبار و فرسایش جاده‌ها است. اخیرا در مورد شهردار و شورای شهر قبلی نیم‌ور از سمت وزارت اطلاعات گزارشی شده که دادستانی در حال پیگیری است. در حوزه‌هایی مانند بهداشت و خدمات عمومی دادستان شخصا ورود می‌کند.
رئیس دادگستری محلات گفت: عده‌ای با هدف سودجویی اقدام به عرضه قلیان می‌کنند و ما از محلاتی‌ها می‌خواهیم که هر کس خود نیز به ریشه‌کن‌شدن این عادت بد کمک کند. در موضوعات کیفری سرقت، ضرب و جرح و مواد مخدر هر کدام رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. متأستفانه ۲۴۳ فقره پرونده با موضوع طلاق داشتیم که ۸۰ درصد توافقی بوده و این موضوع باعث نگرانی است.
وی در پایان اظهار کرد: بنده وجود یک بازار سنگ به منظور جلوگیری از دلالی سنگ را لازم می‌دانم. ساختمان زندان محلات کلید خورده و تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم. دستگاه قضا از آمرین به معروف حمایت خواهد کرد زیرا این مسأله از وظایف ماست.
انتهای پیام

captcha